صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

دولت رانت محصولات پتروشیمی را حذف کرد
رئیس انجمن صنفی صنعت پالایشی گفت: تا قبل از مصوبه دولت، تولیدکنندگان پتروشیمی و پالایشی محصولات خود را با ارز 28500 تومان عرضه می‌کردند اما این مواد در حلقه پایانی با نرخ ارز 40 تا 50 هزار تومانی به دست مصرف‌کننده می‌رسید.
ناصر عاشوری، با اشاره به مصوبه جدید دولت مبنی‌بر محاسبه نرخ تسعیر قیمت پایه محصولات پالایشی و پتروشیمی با نرخ ارز بازار مبادله عنوان کرد: طبق تأکید اسناد مختلف کشور، نرخ ارز در بازارها باید به سمت تک‌نرخی شدن حرکت کند زیرا چندنرخی بودن ارز در بازارها باعث ایجاد رانت و تضییع حق مردم می‌شود.
رئیس انجمن صنفی صنعت پالایشی کشور گفت: با توجه به اینکه دستگاه‌های نظارتی گزارشات مختلفی درباره آثار منفی چندنرخی بودن ارز ارائه کرده‌اند، بنابراین دولت سیزدهم با بررسی جوانب موضوع، یک تصمیم درست و انقلابی گرفت و نرخ ارز مبنای محاسبه در بورس کالا را ‌بر مبنای نرخ ارز حواله مرکز مبادله ارزقرار داد.

ایجاد خط مستقیم کانتینری از بندر چابهار به هند
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی خط مستقیم کانتینری از بندر شهید بهشتی چابهار به بندر ناواشیوای هند (بمبئی) خبر داد. به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ در راستای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه توسعه سواحل مکران و در راستای سیاست‌های کلان و راهبردی دولت سیزدهم در این حوزه، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی خط مستقیم کانتینری از بندر شهیدبهشتی چابهار به بندر ناواشیوای هند خبر داد. خط مستقیم کانتینری از بندر چابهار به بندر ناواشیوای هند، با زمان ترانزیت ۵ روزه و قیمت کاملاً رقابتی، در نوع خود کم‌نظیر است و انتظار می‌رود تأثیر بسزایی در توسعه تجارت و تقویت جایگاه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بندر چابهار داشته باشد.

پوشش خطرپذیری سرمایه‌گذاری‌ خارجی در مناطق آزاد
تفاهمنامه همکاری صندوق ضمانت صادرات ایران با شورای عالی مناطق آزاد تجاری، با هدف توسعه صادرات و تقویت سرمایه‌گذاری‌ها با رویکرد سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به امضا رسید.سید امیر برهانی مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در جلسه امضای یادداشت تفاهمنامه با حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: هدف از این تفاهمنامه ایجاد چهارچوب همکاری‌های مشترک فی‌مابین صندوق و شورای عالی مناطق آزاد در زمینه حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی کشور و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و ارتقای تأمین مالی صادراتی برای صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران فعال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

جستجو
آرشیو تاریخی