صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

تعیین تکلیف ۱۴ هزار میلیارد  اموال تملیکی
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از تعیین تکلیف ۱۴ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومانی کالاهای اموال تملیکی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۲۸درصدی داشته است.
سید عبدالمجید اجتهادی با بیان اینکه امسال رشد ۱۹۱ درصدی در فروش کالاهای اموال تملیکی رقم خورده است، گفت: امسال ۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی در اختیار این سازمان به فروش رفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۸۳۳ میلیون تومان بود، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. اجتهادی بیان داشت: راه‌اندازی سامانه برخط  خرده‌فروشی یکی از مهم‌ترین اقدامات در فروش کالاها بوده که تاکنون بیش از ۲۵ مرحله از آن برگزار شده است.وی با اشاره به اعاده کالاهای این سازمان به صاحبان، گفت: نزدیک به ۱۰ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان کالا امسال به صاحبان تحویل داده شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یکهزار و ۱۹۱ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش کیفیت اینترنت ایران و عراق
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش کیفیت و سرعت اینترنت بین ایران و عراق در اربعین امسال خبر داد و گفت: با همراهی خوب طرف عراقی هزینه رومینگ نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرد.
عیسی زارع‌پور از افزایش کیفیت و سرعت اینترنت بین ایران و عراق و کاهش هزینه‌ها در اربعین امسال خبر داد و گفت: دو ماه پیش از اربعین با وزیر ارتباطات عراق کمیسیون مشترک تشکیل دادیم و با همراهی خوب طرف عراقی هزینه رومینگ نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرد.

غفلت دولت قبل از میدان «آرش»
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم بر خلاف دولت‌ قبل در تلاش است با از سرگیری روابط با عربستان و مذاکرات مشترک با ریاض و صنعا، اختلافات در پرونده میدان نفتی - گازی آرش را به‌صورتی مسالمت‌آمیز رفع کند.
مالک شریعتی نیاسر با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس خواستار تسریع در بهره‌برداری از چنین میادین مشترکی است، افزود: وزارت نفت در دولت سیزدهم در این حوزه پیگیر است تا کوتاهی‌هایی که در دولت‌های قبل در حوزه میادین مشترک نفتی و گازی صورت گرفته، جبران شود.
شریعتی تأکید کرد که تشکیل کمیته‌ای برای نظارت بر بهره‌برداری از میادین مشترک در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی