صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۴

هتک حرمت ۵ زن فلسطینی توسط صهیونیست ها

اشغالگران منتظر انتقام باشند

حسین فاطمی
خبرنگار

 اقدام اخیر نظامیان صهیونیست علیه زنان فلسطینی در الخلیل نشان داد در انجام جنایت هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند؛ اقدامی که واکنش‌های زیادی را برانگیخت. فلسطینیان به سران تل‌آویو هشدار دادند منتظر عواقب این کار باشند.
به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، اواسط هفته پیش نظامیان رژیم‌صهیونیستی در جریان یورش به الخلیل، پنج زن فلسطینی را وادار کردند در منزلشان مقابل چشمان فرزندانشان برهنه شوند تا آنها را تفتیش کنند. بر اساس این گزارش، این حادثه در جریان یورش حدود ۵۰ نظامی رژیم‌صهیونیستی به همراه دست‌کم دو سگ به ساختمان یک خانواده فلسطینی روی داده است. هاآرتص با انتشار جزئیات بیشتری از جنایت جدید نظامیان صهیونیست، پس از مصاحبه با این زنان فلسطینی و خانواده‌هایشان تأیید کرد که دو زن نظامی نقابدار این رژیم که مسلح بودند به همراه یک سگ آموزش‌دیده، یک زن فلسطینی را به همراه دختر و سه عروسش به این کار وادار و آنها را تهدید کردند که در صورت عدم اطاعت از این دستور، سگ را به جانشان خواهند انداخت. این در حالی بود که نظامیان مرد در حال بازرسی بدنی از مردان فلسطینی بودند بدون اینکه آنها را مجبور به درآوردن لباس‌هایشان کنند.

واکنش‌های داخلی و خارجی
همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود هتک‌حرمت به زنان فلسطینی و نادیده گرفتن کرامت انسانی آنها بدون واکنش نماند و این اقدام هتاکانه خشم جنبش‌های حماس، فتح و جهاد اسلامی فلسطین و نیز گروه مقاومت عرین‌الاسود در نابلس واقع در کرانه باختری را برانگیخت.
در بیانیه جنبش حماس آمده است که این رفتار بیانگر واقعیت رژیمی است که عاری از هنجارها و ارزش‌هاست. در بیانیه حماس تأکید شده است:«تجاوز و هتک‌حرمت خانه‌ها و برداشتن حجاب مردم ما از سوی نیروهای اشغالگر، جنایت و تشدید تنشی خطرناک است و رژیم اشغالگر بهای آن را با ضربات بیشتر از سوی نیروهای مقاومت و قهرمان ما خواهد پرداخت.»
طارق سلمی، سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز این اقدام را به منزله تعدی و تجاوز به همه مردم فلسطین دانست و گفت:«جنایت تعرض به بانوان ما، هر فلسطینی مجهز به اسلحه را موظف می‌کند این سلاح را به سوی سینه و سر دشمن نشانه بگیرد و انتقام زنان آزاده‌ای را که مورد این تجاوز و تعدی خطرناک قرار گرفته‌اند، بگیرد.»
به گزارش خبرگزاری فارس، گروه مقاومت عرین‌الاسود در نابلس نیز در واکنشی مشابه هشدار داد:«از جایی که فکرش را هم نمی‌کنید برای ضربه زدن به شما خارج خواهیم شد و ضربه پشت ضربه دریافت خواهید کرد و آن وقت دیگر هشدار فایده‌ای نخواهد داشت.» جنبش فتح نیز اعلام کرد که نظامیان اشغالگر با این اقدام خود از خطوط قرمز عبور کردند و عاملان آن باید مسئولیت کامل تبعات این اقدام را برعهده بگیرند زیرا هزینه این اقدام را پرداخت خواهند کرد.
این اقدام هتاکانه در خارج از مرزهای فلسطین نیز واکنش‌هایی را در پی داشت. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در صفحه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت:«‏ارتش جنایتکار رژیم‌صهیونیستی علاوه بر ابتلا به جنون ترور و کشتار، به انواع بیماری‌های مزمن روانی و اخلاقی مبتلاست. جسارت بی‌شرمانه آنان نسبت به چند بانوی فلسطینی در هجوم به الخلیل، محکوم و مایه رسوایی حامیان این رژیم است. انتظار می‌رود سازمان ملل و نیز سازمان همکاری اسلامی به مسئولیت خود عمل کنند.»
نمایندگان اردنی هم خواهان اخراج سفیر رژیم‌صهیونیستی در امان و احضار سفیر اردن در تل‌آویو در پاسخ به جنایت‌های ارتش رژیم‌صهیونیستی علیه زنان فلسطینی شدند. ده‌ها نفر از فعالان مراکشی هم دیروز جمعه در مقابل مقر پارلمان این کشور در اعتراض به سفر رئیس شورای مستشاران در پارلمان مراکش به اراضی اشغالی تظاهرات کردند. احمد ویحمان، رئیس دیده‌بان ضد عادی‌سازی روابط مراکش نیز در واکنش به این اقدام گفت:«این همان فاشیستی است که مسئولان مراکشی را برای پاک کردن جنایت‌های صهیونیست‌ها به آنجا می‌کشاند. رژیم‌صهیونیستی از آنها با فرش قرمز استقبال می‌کند تا انزوای خود را از بین ببرد.»

اذعان رئیس سابق موساد به آپارتاید در کرانه باختری
این رخدادها در حالی است که رئیس پیشین موساد در گفت‌و‌گویی اذعان داشت: رژیم‌صهیونیستی در حال اجرای نظام آپارتاید در کرانه باختری اشغالی است. تامیر پاردو، رئیس پیشین موساد تازه‌ترین مقام ارشد سابق رژیم‌صهیونیستی است که به این نتیجه رسیده است. وی در مصاحبه با خبرگزاری امریکایی آسوشیتد‌پرس گفت:«اینجا یک دولت آپارتاید وجود دارد؛ در سرزمینی که دو ملت در آن تابع دو نظام حقوقی هستند.» پاردو همچنین به سخنان ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم‌صهیونیستی درباره آزادی رفت‌وآمد یهودی‌ها در کرانه باختری اشاره کرد و گفت: «شهروندان یهودی می‌توانند سوار خودروهای خود شوند و هر کجا که می‌خواهند (بجز نوار غزه) رانندگی کنند، در حالی که فلسطینی‌ها نمی‌توانند به همه جا سفر کنند.» پاردو که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به‌عنوان رئیس موساد فعالیت داشته، توضیح نداد که آیا در زمان ریاست موساد نیز همین عقاید را داشته است یا خیر.

جستجو
آرشیو تاریخی