صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

دیدار وزیر اطلاعات صهیونیست‌ها
با خبرنگاران ضدانقلاب
 خبر اول اینکه، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در نشستی علنی با تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های ضد ایرانی در لندن دیدار کرد. در این نشست که خبرنگارانی همچون علی اصغر رمضان‌پور، ژیار گل، آرش سیگارچی، پانته‌آ مدیری و نازنین انصاری و... شرکت داشتند، همسویی اقلیت ضد ایرانی با مقام‌های صهیونیستی در روند فضاسازی علیه جمهوری اسلامی بیش از پیش آشکار شد. این را ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به نشست یادشده مورد توجه قرار داد و گفت: «دیدار علنی وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در لندن با تعدادی از عناصر ضدانقلاب، به روشنی گویای تداوم فتنه‌انگیزی مثلث شوم علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران است.»
گفتنی است طی هفته‌های اخیر رسانه‌های ضد انقلاب از صدای امریکا گرفته تا رادیو فردا، بی‌بی‌سی فارسی، اینترنشنال، من‌وتو و... ذیل مدیریت سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) در دو پرونده فوت جواد روحی و سپس مانور روی وضعیت جسمی موسوی و رهنورد، با فضاسازی کاذب، تلاش مضاعفی در جهت بازتولید بی‌ثباتی روانی و میدانی در کشور صورت دادند.
شایان ذکر است که پیش از این نیز وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در ماه آوریل سال‌جاری میلادی با رضا پهلوی، فرزند شاه مخلوع ایران در جریان سفر او به سرزمین‌های اشغالی دیدار کرده بود.
چنین دیدارهایی آن هم در آستانه سالگرد اغتشاشات، علاوه بر احیای راهبردهای کلان مانند بی‌ثبات‌سازی ایران، اهداف دیگری مثل پر کردن شکاف‌های عمیق جریان‌های برانداز و ایجاد ائتلاف کوتاه مدت میان طیف‌های اپوزیسیون را دنبال می‌کنند. همچنین رژیم اشغالگر قدس سعی دارد از طریق انتقال میدان نزاع به داخل ایران، از حجم فشارهای داخلی در سرزمین‌های اشغالی کاسته و از سوی دیگر پیکان فشارهای بین‌المللی را متوجه ایران کند.


بهانه واهی واشنگتن برای توقیف محموله نفتی ایران
 خبر دیگر اینکه، پس از آنکه شرکت‌های امریکایی حاضر به تخلیه محموله نفتی توقیف شده ایران نشدند، واشنگتن تحت فشارهای کنگره مجبور به تخلیه این محموله نفتی شده است. به گزارش ایسنا به نقل از «نیویورک تایمز» اسناد دادگاه که به تازگی از مهروموم درآمده، نشان می‌دهد که دولت ایالات متحده نزدیک به یک میلیون بشکه نفت ایران را با این ادعا که برخلاف تحریم‌های واشنگتن در حال قاچاق به چین بوده، توقیف کرده است.
«سوئز راجان»، نفت‌کشی با محموله 800 هزار بشکه نفت ایران بود که امریکا این محموله را ماه‌ها پیش به بهانه تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران توقیف کرد. ایران این اقدام امریکا را مصداق بارز سرقت نفتی دانست وبه این اقدام با توقیف دو نفتکش در تنگه هرمز واکنش نشان داد.
محموله نفتکش «سوئز راجان» از تاریخ ۳۰ ماه مه (۹ خرداد) در ساحل «گالوستون» ایالت تگزاس لنگر انداخته بود اما شرکت‌های نفتی جرأت تخلیه آن را از بیم واکنش ایران علیه محموله‌های آنها در خلیج فارس و دریای عمان نداشتند. این بن‌بست سبب شد تا گروهی از قانونگذاران از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ماه گذشته از جو بایدن، رئیس جمهور امریکا بخواهند که روند توقیف را کامل کند و این تأخیر را به دلیل چنین ترس‌هایی غیرقابل قبول خواندند.
سرانجام امریکا به بهانه اینکه ایران در حال قاچاق این محموله نفتی به چین بوده است، بهانه یافت تا با وجود نگرانی از واکنش ایران، آن را تخلیه کند. این اقدام به احضار کاردار سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع امریکا به وزارت خارجه انجامید.

ادعای انگلیس درباره فرار جاسوس ایران از زندانی در لندن
 دست آخر اینکه، انگلیس ادعا می‌کند یک سرباز سابق این کشور که قرار بوده در ارتباط با اتهاماتش در خصوص جاسوسی برای ایران مورد محاکمه قرار گیرد از زندانی در لندن متواری شده است. به گزارش فارس رسانه‌های انگلیس گزارش داده‌اند یک سرباز سابق انگلیس که در انتظار محاکمه در خصوص اتهاماتش مبنی بر کاشت بمب‌های ساختگی و تلاش برای درز اطلاعات به ایران بوده چهارشنبه هفته گذشته از زندانی در لندن گریخته است. بنا بر این گزارش«دانیل عابد خلیفه» که 21 سال سن دارد از آشپرخانه زندان «وندزورث» گریخته است. ادعا شده او با آویزان کردن خودش از طریق یک تسمه در زیر یک کامیون حمل غذا موفق به گریز شده است. همچنین ادعا شده که او هنگام فرار لباس سرآشپز به تن داشته است. وبگاه رسانه دولتی انگلیس بی‌بی‌سی گزارش داده خلیفه که پیش از این در پادگان استافورد سرباز وزارت دفاع انگلیس بوده ظاهراً تلاش کرده اطلاعاتی را به ایران درز بدهد.
خلیفه به ایجاد یک تهدید ساختگی برای انجام حملات تروریستی از طریق کاشت بمب‌های جعلی در پادگان مذکور متهم شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی