صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

امدادگران هلال‌احمر با اعلام هشدار هواشناسی به حالت آماده‌باش درآمدند

خطر وقوع سیل در 6 استان کشور


جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران در 6 استان کشور به‌دلیل وزش باد شدید و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی خبر داد.
طبق گفته مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، براساس اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی با بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید، امروز (۱۸شهریورماه) مناطقی از شمال شرق آذربایجان شرقی و شمال اردبیل را تحت تأثیر قرار داده و روز یکشنبه (۱۹شهریورماه) نیز در شمال استان آذربایجان غربی، نیمه شمالی استان آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان فعالیت خواهد داشت.
وی افزود:‌ در همین راستا، امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در 6 استان مذکور به حالت آماده‌باش درآمده و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گرفته است.

رعایت توصیه‌های ایمنی
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با اشاره به رعایت توصیه‌های ایمنی در وقوع سیلاب از مردم خواست تا در هنگام بارش شدید باران از صعود به ارتفاعات یا استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها پرهیز کنند و از جوی‌ها، کانال‌های فاضلاب، تنگه‌ها و... که به ظاهر آرام‌اند، دور شوند. همچنین در هنگام وزش باد شدید از قرارگرفتن در مجاورت درختان کهنسال و فرسوده، سازه‌های ناپایدار، ساختمان‌های نیمه‌کاره و لبه ارتفاعات مانند لبه پشت‌بام‌ها پرهیز کنند.
در همین حال بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز از مردم خواست تا برای آگاهی و اطلاع بیشتر از وضعیت پیشروی سیل به پیام‌های رادیو و تلویزیون گوش دهند. همچنین در صورت آگاهی از خطر وقوع سیل، همسایه‌ها و اطرافیان را که در معرض خطر هستند باخبر کرده و از جویبارها، کانال‌های فاضلاب، تنگه‌ها و... که به ظاهر آرام‌اند، دور شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی