صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

خسارت ۶ هزار میلیارد ریالی سیل در شمال آذربایجان شرقی

تبریز- با گذشت یک هفته از سیل هفتم شهریور در شهرستان‌های شمالی آذربایجان شرقی، فهرست نهایی برآورد خسارت‌های این سیل از خسارت 6 هزار میلیارد ریالی به اراضی کشاورزی و باغی، احشام، خودروها و واحدهای مسکونی و دامی این منطقه خبر می‌دهد.
«محمد باقر هنربر»، مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: بر‌اساس برآوردهای اولیه سیل به ۱۰۱ روستا در شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، هوراند و ورزقان یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
وی با اشاره به اینکه وسعت سیل در شهرستان اهر بیش از سایر شهرستان‌ها بود، افزود در این شهرستان ۳۱ روستا بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال خسارت دیدند. همچنین ۶۰ خودرو در این سیل خسارت دید و تعدادی احشام نیز تلف شدند.
هنربر با تأکید بر اینکه هر ریالی که برای پیشگیری هزینه می‌شود، هشت برابر هزینه‌های بحران را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: هشدار نارنجی وقوع سیل که از روزهای قبل از سوی هواشناسی صادر شده بود از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری کرده است.
۴۸ واحد روستایی نیاز به بازسازی دارد
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه ۱۷ روستا شامل ۹۲۶ خانوار درگیر سیل اخیر شدند، گفت: ۴۸ واحد در روستاهای یاد شده نیاز به بازسازی کلی دارند.
«حجت‌الله سروری» افزود: همچنین در شهر اهر ۲۵۲ واحد به تعمیر و ۵۰ واحد به بازسازی کامل نیاز دارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی