صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

اتوبوس در مرزهای شش‌گانه به میزان کافی موجود است

بسیج ناوگان حمل‌و‌نقل برای بازگشت مسافران اربعین

ایران‌زمین- یک روز مانده به کنگره بزرگ اربعین حسینی(ع) مرزهای شش‌گانه غرب کشور و همجوار با عراق با حجم بالای بازگشت زائران اربعین حسینی از عتبات‌عالیات مواجه شده‌اند.
بازگشت زائران حسینی از کربلای معلی طی چند روز گذشته روند افزایشی داشته و در شبانه‌روز گذشته به اوج خود رسیده است. برنامه‌ریزی‌ها و تدارک مناسب وسایل حمل‌ونقل در مرزها باعث شده است ورود زائران به کشور به صورت روان و منظم انجام شود.
در حال حاضر بیشترین تردد زائران مرز بین‌المللی مهران مربوط به بازگشت زائران است که با مدیریت سفر خود پس از زیارت کربلای معلی و شرکت در آیین پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی چند روز زودتر به کشور بازگشته‌اند.
باز شدن گره ترافیکی قدیمی مهران
داریوش امانی، معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده ای گفت: ‌در حال حاضر وضعیت اتوبوس در پایانه‌ها خوب و تمام ظرفیت کشور به سمت مرزها هدایت شده‌ است.
وی با تأکید بر اینکه امسال تلاش شده است با افرایش زیرساخت‌ها در مرزهای شش‌گانه شاهد ترافیک نباشیم، افزود: سال گذشته در این روزها شاهد ترافیک 16 ساعته در مسیرهای منتهی به مرز مهران بودیم اما امسال تردد در این روزها روان است. اتوبوس هم به اندازه کافی در مرزها بویژه خسروی و مهران ذخیره داریم و دپو‌ی اتوبوس‌ها را برای روزهای آخر نگه داشته‌ایم.
امانی با اعلام اینکه در سال آینده بلیت‌های اتوبوس برای مسیر برگشت زائران پیش‌فروش می‌شود، اظهار داشت: امسال بلیت رفت زائران پیش‌فروش شد که در برنامه زمان‌بندی بسیار اثرگذار بود به همین خاطر سال آینده برنامه ما این است که بلیت‌های برگشت هم پیش‌فروش شوند تا شاهد کمبودهای احتمالی نباشیم.
تاکسی‌های اینترنتی به کمک حمل‌و‌نقل جاده‌ای بیایند
رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای افزود: از قبل فراخوان داده بودیم و حتی از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کرده بودیم که همچون مسیر رفت، در مسیر برگشت تاکسی‌های اینترنتی کمک‌حال ما باشند. همین‌طور آن دسته از زائران که با خودرو شخصی خود به مرزها آمده‌اند حتماً «نذر مسافر» را انجام بدهند و سعی کنند در صورت خالی بودن وسیله نقلیه خود دیگر مسافران را تا مقاصد خود منتقل کنند. در حال حاضر بر اساس آمار 160 هزار خودرو در پارکینگ‌های مهران پارک هستند و اگر هر خودرو 4 مسافر را با خود ببرد، کمک بزرگی به ما در خصوص سرویس‌دهی می‌کند.
معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی با اشاره به وجود 500 دستگاه اتوبوس آماده اعزام در مرز مهران افزود: یکسری مسافران از مرزهای دیگر سفر خود را انجام داده‌اند و در مسیر بازگشت به شهرهای خود مرز مهران را انتخاب کرده‌اند که برای آن پیش‌بینی‌هایی را انجام داده‌ایم. به‌عنوان نمونه وقتی مسافران خوزستانی تعدادشان زیاد می‌شود ما اتوبوس در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا از مرز مهران به خوزستان بازگردند. برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام و پیش‌بینی شده است تا روزانه یک ‌هزار و 800 سرویس را به اقصی نقاط انجام دهیم تا معطلی مردم کمتر شود.
۶۰ درصد تردد زوار اربعین از مرز مهران است
 حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام گفت: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اول ماه صفرتا روز دوشنبه از مرز مهران تردد کرده‌اند.
 وی با تأکید بر اینکه در روزهای نزدیک به اربعین مواکب منتهی به مرز مهران به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمات‌رسانی هستند، افزود: هم‌اکنون موکب پایداری در دهلران ایجاد شده که در مقایسه با سایر نقاط از امکانات بسیار خوبی از جمله سرویس‌های بهداشتی و دوش حمام برخوردار است و در یک محوطه بسیار وسیع در دو طرف جاده، هم رفت و هم برگشت ایجاده شده است.
استقرار 7 هزار اتوبوس در مرزهای شلمچه و چذابه
فؤاد غزیعلی، معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در حال حاضر ۷ هزار اتوبوس ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی با استقرار در مرزها (شلمچه و چذابه) حمل‌ونقل زائرین را انجام می‌دهند.
ورود بیش از ۴۳ هزار زائر پاکستانی از پایانه مرزی ریمدان به کشور
شهرام مبارکی، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از ورود بیش از ۴۳ هزار زائر پاکستانی از پایانه مرزی ریمدان در بازه زمانی ۲۸ مرداد تا ۱۲ شهریور‌ماه به کشور خبر داد و گفت: نیروهای این اداره کل به طور شبانه‌روزی از شروع طرح اربعین تاکنون در این مرز مشغول به کار و خدمات‌دهی به زائران پاکستانی اربعین هستند.
 مبارکی افزود: پایانه مرزی ریمدان یکی از کانون‌های مهم پذیرش زائران پاکستانی است به همین منظور ارائه خدمات مناسب و سلامت زائران پاکستانی برای سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی