حوادث جهان

7 کشته در سیل الجزایر
مقامات محلی الجزایر اعلام کردند که دست‌کم هفت نفر بر اثر وقوع سیل ناگهانی در این کشور جان خود را از دست دادند.
به گزارش آناتولی، مقامات محلی اعلام کردند که در پی آبگرفتگی یک خودرو در شهر «الدالیه» واقع در استان «تلمسان»، هفت نفر جان خود را از دست دادند.
امدادگران همچنین در جست‌وجوی پنج نفر دیگری هستند که در استان «البیضِ» الجزایر ناپدید شده‌اند. در روزهای اخیر بارندگی‌های شدیدی که باعث وقوع سیل شده، بیشتر در مناطق غربی الجزایر گزارش شده است.
 
پیدا شدن موش در بشقاب سوپ
مردی هنگام خوردن سوپ در یک رستوران چینی متوجه وجود موش در سوپ شد! او در همین ارتباط گفت: دُ‌م این موش اولین چیزی بود که دیدم و در همان لحظه وحشت‌زده شدم.
وی از این رستوران شکایت کرد و خواهان درخواست غرامت شد.
 
سیل در «سامسون» ترکیه
بارندگی‌های شدید در منطقه دریای سیاهِ ترکیه منجر به جاری شدن سیل در برخی نواحی شد و خساراتی برجا گذاشت.
به گزارش «حریت»، پیش‌تر سازمان هواشناسی دولتی ترکیه و مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه (آفاد) در این کشور هشدار جدی‌ سیل و آبگرفتگی برای این منطقه را صادر کرده بودند.
این گزارش حاکی است، جاری شدن سیلاب در پی بارش‌های سنگین در شهر «سامسون» منجر به آبگرفتگی منازل و فروشگاه‌ها شده است.
همچنین سیلاب، تردد وسایل نقلیه در خیابان‌های آبگرفته را مختل کرده است.
 
ثبت رکورد گینس به خاطر مو
زنی که ۳۳ سال موی خود را کوتاه نکرده بود، رکورددار بلندترین مو در جهان است. طول موهای این زن از قد او بلندتر است. همچنین مدل موی او به عنوان مدل جدیدی در گینس ثبت شده است.
یک زن امریکایی ۵۸ ساله به نام «تامی مانیس» اهل ایالت تِنِسی در امریکا، از سال ۱۹۹۰ پشت موهای خود را کوتاه نکرده است. اکنون پس از ۳۳ سال، قد موهای او به حدود ۱۷۳ سانتیمتر می‌رسد.
طبق اطلاعیه رکوردهای جهانی گینس، این زن آخرین بار در ۹ فوریه ۱۹۹۰ پشت موهای خود را کوتاه کرد.

پیدا کردن حلقه نامزدی بعد از 14 سال
مایک تریسی، مردی اهل ویسکانسین امریکا که حلقه نامزدی‌اش را در دریاچه‌ای نزدیک خانه‌شان گم کرده بود، آن را پس از ۱۴ سال پیدا کرد.
مایک تریسی و کروئینگ نزدیک دریاچه‌ای در ویسکانسین خانه دارند. آنها ۱۴ سال پیش برای تفریح کنار دریاچه رفتند و وقتی مایک در حال به آب انداختن فرزند خردسال‌شان بود، حلقه پلاتین نامزدی‌اش را در دریاچه گم کرد. با آنکه روزها و هفته‌ها به جست و جو پرداختند اما موفق نشدند تا اینکه 14 سال بعد، مردی دیگر که به دریاچه رفته بود، حلقه‌ای را روی ساحل دریاچه پیدا کرد و به امید پیدا کردن صاحب این حلقه، پستی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک گذاشت. این پست، بلافاصله توجه مایک را به خود جلب کرد و با «بیل استوارت»، نیم ساعت بعد از اینکه پست را گذاشته بود، تماس گرفت.
مایک با گفتن مشخصات حلقه، توانست پس از ۱۴ سال دوباره به حلقه نامزدی‌اش دست پیدا کند.
 
 2 کشته در تیراندازی کانادا
 تیراندازی در اتاوا پایتخت کانادا و در جریان یک مراسم، دو کشته و شش مجروح برجا گذاشت.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان به گفته پلیس ، این حادثه اواخر روز یکشنبه  در جریان تیراندازی در بیرون از مراسم یک عروسی در اتاوا پایتخت کانادا رخ داد.
بنا براعلام پلیس اتاوا؛ این حادثه در خارج از مراسم ازدواجی که شرکت‌کنندگان در مرکز «گیبفورد درایو» حضور داشتند، رخ داد. قربانیان این تیراندازی سعید محمدعلی ۲۶ ساله و عبدیشکور عبدی دهیر ۲۹ ساله که هر دو اهل تورنتو بودند، شناسایی شدند.
این گزارش حاکی است پلیس تاکنون فرد یا افرادی را در ارتباط با این تیراندازی بازداشت نکرده و تحقیقات در این زمینه در جریان است.

طوفان، تایوان را تعطیل کرد
طوفان «هایکویی» برق بیش از ۱۶۰ هزار خانوار را در تایوان قطع کرد و باعث تعطیلی مدارس و شرکت‌ها و لغو پروازهای هواپیمایی شد.
به گزارش  رویترز، هایکویی شدیدترین طوفانی است که در چهار سال گذشته مستقیماً تایوان را درنوردیده است.
این طوفان مناطق پرجمعیت و کوهستانی جنوب شرق تایوان را تحت تأثیر قرار داد و سپس بخش‌های جنوبی این جزیره را فرا گرفت. شرکت برق تایپاور اعلام کرد که این طوفان شدید برق بیش از ۱۶۰ هزار خانوار را قطع کرد اما برق شمار زیادی از مشترکان وصل شده و اکنون برق کمتر از ۵۰ خانوار قطع است.
مناطق جنوب، شرق و مرکز تایوان کلاس‌های درس را تعطیل و شرکت‌ها نیز روز دوشنبه را تعطیل اعلام کردند.
شهر تایوان مرکز این جزیره نیز شاهد بارش شدید باران بود. طوفان هایکویی موجب زخمی شدن پنج نفر شده اما گزارشی در مورد مرگ شهروندان این جزیره دریافت نشده است. این در حالی است که دولت محلی تایوان گفت، بیش از هفت هزار نفر از محل سکونت خود تخلیه شده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی