صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

ترخیص ۱۲۱۸‌ خودرو از گمرک
تعداد 1218 دستگاه خودرو سواری خارجی در پنج ماهه امسال پس از انجام تشریفات گمرکی از گمرکات ترخیص و وارد کشور شده است. ارزش این تعداد خودرو سواری وارداتی به میزان 25 میلیون و 371 هزار دلار بوده است.
بنابر این گزارش، در پنج ماهه نخست سال 1402، 11 گمرک در واردات خودرو سواری فعال بودند که از بین این گمرکات، گمرک شهید باهنر بندرعباس با ترخیص تعداد 485 دستگاه در جایگاه اول و گمرک غرب تهران با تعداد 431 دستگاه و گمرک شهریار (تهران) با 131 دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
این گزارش با اشاره به اینکه در پنج ماهه سال‌جاری در مجموع تعداد 2323 دستگاه خودرو سواری نو در گمرکات اظهار شده است، می‌افزاید: از این تعداد 1218 دستگاه ترخیص قطعی و وارد کشور شده است و تعداد 1105 دستگاه نیز به گمرک اظهار و در جریان تشریفات ترخیص قرار دارد.

امکانی ویژه برای واردکنندگان
حجم قابل توجهی گواهی اسقاط از سال‌های گذشته در سبد مراکز اسقاط انباشت شده که پاسخگوی نیاز واردات و تولیدکنندگان داخلی خودرو است. مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده  با بیان این مطلب گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد واردات خودرو داشته، نیازی به خرید خودرو فرسوده ندارند. رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، برای همه واردکنندگان خودرو اعم از حقیقی و حقوقی پس از واردات خودرو و ترخیص از گمرک، گواهی اسقاط تخصیص داده خواهد شد و هیچ نگرانی ای در این خصوص وجود ندارد.

افزایش 3میلیون تنی خرید تضمینی گندم
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه تا ساعت 7صبح شنبه، 10میلیون و 226تن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است، گفت: سال گذشته تا این تاریخ، 7 میلیون و 105هزار تن گندم خریداری شده بود. به گزارش مرکز اطلاع‏رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ سیدسعید راد با تأکید بر اینکه تاکنون، 3میلیون و 121هزار تن بیشتر از سال گذشته گندم داخلی خریداری شده است، افزود: خرید تضمینی گندم در سال 1402 نسبت به سال 1401 از رشدی بالغ‏بر 44‏درصد برخوردار بوده است.
وی با اشاره به اینکه 46درصد گندم کشور در 4استان خوزستان، کردستان، فارس و کرمانشاه خریداری شده است، اظهار کرد: 56درصد رشد خرید گندم نیز به این 4استان اختصاص دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه تاکنون 70 تا 100درصد مطالبات کشاورزان 21استان و 53 تا 69 درصد مطالبات کشاورزان 10استان دیگر پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: پیگیری پرداخت مابقی مطالبات این عزیزان نیز با جدیت ادامه دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی