صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

پرداخت ۷۵ هزار و ۶۱۴ میلیون تومان تسهیلات بدون ضامن
وزارت اقتصاد اعلام‌کرد، در پاسخ به مطالبه رئیس‌جمهور مبنی بر تسهیل دسترسی مردم به منابع بانکی و تسریع در پرداخت وام، ۱۲ بانک تحت مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی در مجموع ۷۵ هزار و ۶۱۴ میلیون تومان تسهیلات خرد بدون ضامن به ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار متقاضی پرداخت کردند.
به گزارش وزارت اقتصاد، یکی از مطالبات رئیس‌جمهور در حوزه نظام بانکی «بررسی علت عدم پرداخت وام از سوی بانک‌ها» است که در این زمینه اقداماتی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده است.
اصلاح رفتار بانک‌ها به نفع مردم یکی از رویکردها و اولویت‌های دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده است. در این راستا در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ این وزارتخانه با توافق بانک‌های دولتی و خصوصی طرح پرداخت تسهیلات خرد بر مبنای اعتبارسنجی و با حداقل وثایق را در دو سطح تا ۵۰۰ میلیون ریال و ۵۰۰ میلیون ریال تا یک‌هزار میلیون ریال مد نظر قرار داد.

تداوم کاهش نرخ سود بین‌بانکی
بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خود نرخ بهره بین‌بانکی را در هفته منتهی به 8 شهریورماه به میزان 2 صدم درصد کاهش داد و به 23.57 درصد رساند.
این نرخ طی هفته منتهی به یک شهریورماه با افزایش به 23.59 درصد رسیده بود. نرخ بهره بین‌بانکی طی دو ماه گذشته روند نوسانی داشته است.
کمترین نرخ این بازار در سه ماه اخیر، حوالی 23.4 درصد بوده است. روند صعودی نرخ بهره بین‌بانکی از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد؛ از هفته منتهی به 30 آذرماه، نرخ سود بین‌بانکی وارد کانال 21 درصدی شده و تا هفته منتهی به 19 بهمن‌ماه در همین کانال در نوسان بود، ولی از 26 بهمن‌ماه این نرخ رکورد جدیدی در کانال 22 درصدی به ثبت رساند و حالا این نرخ در کانال 23 درصدی در نوسان است. بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ سود بین‌بانکی، کریدور این نرخ را که پیش از این از 14 تا 22 درصد بود به 17 تا 24 درصد افزایش داد.

جستجو
آرشیو تاریخی