صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶

اخبار

ماهواره «طلوع ۳»
تحویل سازمان فضایی ایران شد
ماهواره سنجش از دور «طلوع ۳» که به سفارش سازمان فضایی ایران و توسط صنایع الکترونیک ایران (صاایران) ساخته شده بود، پس از گذراندن آخرین آزمایش‌ها، تحویل سازمان فضایی ایران شد.
به گزارش ایرنا، نمونه پروازی ماهواره طلوع ۳، بهمن سال گذشته در مراسم روز فناوری فضایی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد و پس از انجام موفق آزمون‌های مختلف و اتمام فرایند تحویل‌گیری، در برنامه پرتاب قرار گرفته است و طبق برنامه‌ریزی مشخصی پرتاب خواهد شد. این ماهواره با دقت تصویربرداری پنج متر تک‌طیفی و ۱۰ متر رنگی، دارای وزنی بیش از ۱۰۰کیلوگرم بوده و با تکیه بر توان داخلی و توسط متخصصان کشورمان طراحی و ساخته شده است. ماهواره طلوع ۳ که در مدار «لئو» قرار خواهد گرفت، می‌تواند تصاویر مورد نیاز را برای کاربردهای متنوع در حوزه‌های کشاورزی، منابع آبی، مدیریت مخاطرات طبیعی و غیره به سازمان فضایی ایران ارسال کند. گفتنی است ارتفاع سطح زمین تا ۲ هزار کیلومتری را مدار ارتفاع پایین زمین یا لئو (LEO) می‌نامند. از ۲ هزار کیلومتر تا ۳۵ هزار و ۷۸۶ متر، مدارهای میانی زمین نام دارد و مدارهای بالاتر از این ارتفاع را مدار ارتفاع بالا یا «ژئو» نامگذاری کرده‌اند.

نوآوران ایرانی
در نمایشگاه عرب هلث دوبی
پاویون ملی ایران در نمایشگاه عرب هلث دوبی (Arab Health 2024)از ۹ تا ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ برپا می‌شود.
به گزارش ایسنا، نمایشگاه عرب هلث
(Arab Health 2024) بستری برای رسیدگی و ترسیم چالش‌های جهانی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی فراهم می‌کند و درعین حال فرصت‌هایی را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند تا با فعالان این حوزه از سراسر جهان ارتباط برقرار کرده و پیشرفت‌ها و دستاوردهای فناورانه این بخش را به نمایش بگذارند. پاویون ملی ایران در این نمایشگاه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ریاست‌جمهوری برپا می‌شود.
متقاضیان حضور در این پاویون تا ۲۰ شهریورماه جاری فرصت دارند در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانیghazal.inif.ir  ثبت‌نام کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‌های ۶۳۱۰۳۳۱۷-۰۲۱ و ۰۹۹۴۴۳۶۰۱۱۹ تماس بگیرند.

ارزش معاملات الکترونیکی دولتی به ۶۵۳ هزار میلیارد تومان رسید
 مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: بیش از ۴۲۱ هزار و ۷۳۱ معامله الکترونیکی دولتی در سال ۱۴۰۱ انجام شده که بر اساس گزارش «ستاد»، ارزش معاملات الکترونیکی دولتی را به ۶۵۳ هزار میلیارد تومان رسانده است.
به گزارش ایرنا، در این گزارش آمده است: معاملات الکترونیکی دولتی در سال ۱۴۰۱ رشد ۱۱۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است. بنا بر این گزارش، مجموع مبالغ تراکنش‌های خرید از طریق درگاه پرداخت اینترنتی ۱.۲۸۳هزار میلیارد تومان، پرداخت در محل و سایر روش‌های پرداخت ۵۵۰ هزار میلیارد تومان و ارزش کل گردش مالی تجارت الکترونیکی کشور ۱.۸۳۳ هزار میلیارد تومان بوده است. با افزایش نرخ دسترسی مردم کشور به اینترنت و توسعه پلتفرم‌های متعدد، تجارت الکترونیکی در پنج سال اخیر روند صعودی را طی کرده است. در سال ۹۸ ارزش اسمی تجارت الکترونیکی ۴۲۳ هزار میلیارد تومان، سال ۹۹ بیش از ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان، سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۳۰ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ با رشد ۴۸ درصدی به ۱۸۳۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

جستجو
آرشیو تاریخی