صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

نشست نقد و بررسی یادگاری منسوب به امام رضا(ع)
در صفحه مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی درباره برگزاری نشست نقد و بررسی «یادگاری نویافته منسوب به امام رضا (ع) در مسجد جامع ساوه» آمده:« نشست نقد و بررسی «یادگاری نویافته منسوب به امام رضا (ع) در مسجد جامع ساوه» از سوی گروه تاریخ و باستان‌شناسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود. در این نشست علی بهرامیان، معاون علمی مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی و هم‌چنین عمادالدین شیخ‌الحکمایی و احمد خامه‌یار سخنرانی خواهند کرد.عمادالدین شیخ الحکمایی در یادداشتی کوتاه که به تازگی در نشریه گزارش میراث به چاپ رسیده به معرفی کتیبه‌ای به خط کوفی روی یک آجر به ابعاد ۳۱*۳۱ سانتی‌متر در نمای یکی از جرزهای مسجد جامع ساوه پرداخته و از احتمال نوشته شدن این کتیبه همزمان با حضور امام رضا (ع) در این مسجد سخن گفته است.این جلسه، شنبه ۱۱ شهریور، ساعت ۱۷، در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی به‌نشانی خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلا)، نبش خیابان ورشو برگزار شد.»


همکاری همایون و کیخسرو پورناظری
همایون شجریان در تازه‌ترین اظهارنظرش از این گفته که همدلی متقابلی بین موسیقی ما و ترکیه وجود دارد، او که به همراه گروه موسیقی‌اش نخستین شب از تور کنسرت هایش با عنوان «رنگ صدا» را اواخر هفته گذشته  در سالن کنگره خلیج استانبول برگزار کرده ادامه داده:« لطف و محبت و توجهی که از جانب هواداران ترک زبان به موسیقی ما داشتند، برایم لذتبخش است. فکر می‌کنم یک همدلی متقابل وجود دارد، من هم از موسیقی‌هایی که در ترکیه توسط هنرمندان توانای ترک اجرا می‌شود لذت می‌برم.آلبومی با استاد کیخسرو پورناظری داریم که قرار است به زودی پخش شود. دو-سه سال پیش ضبط شده بود و در مرحله میکس قرار دارد.»


خبر آقای کارگردان درباره موفقیت فیلمش
روح‌الله حجازی کارگردان سینما خبری درباره موفقیت تازه فیلمش منتشر کرده که در آن آمده:« فیلم سینمایی روشن به کارگردانی و نویسندگی روح‌الله حجازی در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو (Let's live) «Budem Zhit»موفق به کسب جایزه بزرگ جشنواره و بهترین کارگردانی شد . روح الله حجازی از طریق یک فایل ویدیویی این جوایز را به مردم شریف ایران به امید زندگی و آینده‌ای روشن تقدیم کرد.دو نفر از داوران جوایز را اعلام کرده و در سخنانی طولانی به تمجید از فیلم پرداخته و در نهایت گفتند: این فیلم عمیق ترین حالات و نگرانی های انسان را به تصویر می‌کشد. روشن، پیشتر در جشنواره‌های یو‌سی‌ال‌ای لس آنجلس و لِندوک سن‌پترزبورگ حضور داشته است. پخش داخلی فیلم بر عهده شرکت فیلمیران است و قرار است پاییز در سینماهای کشور به نمایش درآید.»


استوری رضا یزدانی درباره «خائن کشی»
رضا یزدانی خواننده و آهنگساز در استوری خود مطلبی درباره سریال «خائن‌کشی» را بازنشر کرده که در آن آمده:« قسمت دوم مینی سریال «خائن‌کشی» به صورت اختصاصی هم اکنون در نماوا.این درام جنایی و تاریخی، اثری پرستاره از کارگردان بزرگ و صاحبنام سینمای ایران «مسعود کیمیایی» است. » در خلاصه داستان این مینی سریال آمده است:در سال‌های ابتدایی دهه ۳۰ هجری شمسی، گروهی از افراد وطن‌دوست و آزادی‌خواه قصد دارند طی یک عملیات سرقت از بانک ملی، مبلغ مورد نیاز برای قرضه ملی دکتر محمد مصدق را فراهم کنند. اما همه چیز طبق نقشه آن‌ها پیش نمی‌رود و...


اقدام اعتراضی  به یک نقاشی دیگر
صفحه گالری آنلاین  با انتشار تصویری درباره حمله غافلگیرکننده‌ دیگری از فعالان محیط زیستی که چندین ماه است که موزه‌های سراسر اروپا با خطر آنها مواجه شده‌اند؛ به نقل از ایسنا نوشته:«یک معترض محیط زیستی در کانادا در جریان یک اقدام اعتراضی، تابلو نقاشی را هدف قرار داد و روی آن رنگ صورتی مالید. در جدیدترین مورد از اعتراضات فعالان محیط‌زیستی، مردی در گالری ملی «اتاوا» روی تابلو نقاشی «رودخانه شمالی»، اثر «تام تامسون»، هنرمند کانادایی مشهور «گروه هفت» رنگ صورتی روشن مالید. این اعتراض با حمایت گروه محیط‌زیستی«اتاوا» انجام شد که در پی مواجهه کانادا با بدترین فصل آتش‌سوزی‌های جنگلی،‌ خواستار اقدام دولت کانادا برای ایجاد یک آژانس ملی آتش‌نشانی است. مرد خاطی توسط پلیس «اتاوا» دستگیر شده است. با این حال گروه محیط‌زیستی  یاد شده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که رنگ استفاده‌شده قابل شست و شو است و خواستار اقدام فوری دولت کانادا درباره بحران اقلیمی و اکولوژی شد. »

جستجو
آرشیو تاریخی