صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

۹۰ درصد محصول شالیزارهای مازندران برداشت شد
ساری-  90 درصد محصول شالیزارهای مازندران در کشت اول برنج برداشت شد.
براساس آمار رسمی جهاد کشاورزی مازندران امسال حدود ۲۱۰هزار هکتار از شالیزارهای استان، زیر کشت اول برنج رفت که ۱۸۵هزار هکتار ارقام محلی و مابقی هم ارقام پرمحصول کشت شد که تاکنون برداشت ۱۹۰هزار هکتار از این زمین‌ها انجام شد. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت عمده‌فروشی برنج طارم هاشمی و طارم محلی در شالیکوبی‌های مازندران ۶۳ تا ۷۰‌هزار تومان است که به‌ندرت خرید و فروش می‌شود.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران وضعیت عملکرد تولید و کیفیت برنج را عالی توصیف کرد و گفت: تا کنون برداشت ۱۹۰‌هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شد که ۹۷درصد برداشت به صورت مکانیزه یعنی با کمباین‌های مخصوص برداشت شالی صورت گرفت.
به گزارش ایرنا خلیل حقیقی به استقبال کشاورزان نسبت به کشت مجدد برنج در قالب نشا دوباره و رتون اشاره کرد و ادامه داد: عمده کشاورزان حوضه آبریز دشت ۱۱۰ هزار هکتاری هراز واقع در شهرستان‌های آمل، بابل، محمودآباد، فریدونکنار و بابلسر کشت دوباره را انجام دادند.

 تأمین 30ساله آب پتروشیمی گلستان از پساب
گرگان - سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از انعقاد اولین قرارداد فروش «پساب» برای بخش صنعت به نام «پتروشیمی‌گلستان» خبر داد.
ابوالفضل رحیمی گفت: نخستین قرارداد استفاده از پساب برای صنعت پتروشیمی استان منعقد شده است و طبق آن قرارداد پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان گرگان طبق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست به صنایع پتروشیمی گلستان تحویل داده خواهد شد. وی از رفع کامل مشکل آب پتروشیمی گلستان خبر داد و افزود: این قرارداد به مدت ۳۰سال ثبت و مورد امضا طرفین قرار گرفته بود.  وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب تأمین پایدار آب شرب برای مردم است، خاطرنشان کرد: از این‌رو برای تأمین پایدار آب شرب باید تخصیص آب با کیفیت به صنایع متوقف شود و آب مورد نیاز صنعت از پساب تأمین شود.

جستجو
آرشیو تاریخی