مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد

اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی دولت برای بیمه رایگان ۵ دهک اول

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بنابر مصوبه هیأت وزیران، ۵ دهک اول جامعه به‌صورت رایگان از بیمه سلامت برخوردار می‌شوند و به همین منظور، ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.
به گزارش مهر، محمدمهدی ناصحی درخصوص رایگان شدن بیمه 5 دهک اول جامعه خاطرنشان کرد: «بر‌اساس مصوبه دولت در ۳۰ خرداد امسال دو دهک دیگر به مجموع بیمه‌شدگان رایگان سازمان بیمه سلامت اضافه شدند و میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه در دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافت.»
به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در حال حاضر جمعیت بیمه‌شدگان ۵ دهک اول درآمدی حدود ۱۰.۵ میلیون نفر هستند و میزان مشارکت دولت در دهک‌های رایگان قریب به مبلغ ۱۵ همت و در دهک‌های ۶ تا ۹ به میزان ۵ همت است.

بارگذاری 51 عنوان بیماری خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت
ناصحی با بیان اینکه صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج از سال گذشته تأسیس شده است، به فارس گفت: در سال گذشته سازمان بیمه سلامت ایران حدود 3 هزار و یکصد میلیارد تومان در این خصوص هزینه کرده و 51 عنوان بیماری خاص در سامانه بارگذاری شده است.
در سال‌جاری عمق خدمات در این صندوق افزایش پیدا کرده است. خوشبختانه ساختار سلامت هم در بخش دولتی و هم خصوصی پراکنده است، لذا سیاست دولت خدمات‌دهی مطلوب به تمام آحاد جامعه در مسیر نظام ارجاع و پزشک خانواده و جلوگیری از خدمات القایی است.

جستجو
آرشیو تاریخی