صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

یزد پایین‌‌ترین نرخ تورم کشور را دارد
یزد- استان یزد بدون در نظرگرفتن دو عامل تورم زا (اجاره بها و مسکن)، پایین‌ترین نرخ تورم کشور را به خود اختصاص داده است.
«مهران فاطمی» استاندار یزد با اعلام این خبر گفت: تورم استان یزد ناشی از هزینه‌ها نیست بلکه بدلیل فشار تقاضاست و اگر منهای تورم اجاره بها محاسبه شود، این استان پایین‌ترین تورم را در کشور دارد و بسیاری از کالاهای ما و خدمات در یزد پایین‌ترین نرخ کشور را دارد. فاطمی اظهار داشت: در حوزه مسکن نیز رویکردها آپارتمان‌سازی بود اما در این استان رویکرد جدیدی انجام و ویلایی‌سازی و حیاط دار در دستور کار قرار گرفت و ۲۰۰ متر زمین در شهر یزد و ۲۵۰ متر در شهرستانها فقط به این امر اختصاص داده شده و به متقاضیان واگذار شد.
وی با اشاره به برخی آمارهای منتشره که بالاترین نرخ تورم را به این استان نسبت داده، افزود: طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۸ تعداد  ۶۹ هزار و ۲۴۲ بیمه شده غیربومی در استان وجود داشته است؛ در حالی که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۶ و ۸ هزار نفر به این آمار افزوده شده و در سال ۱۴۰۱، تعداد بیمه شده‌های غیربومی در استان با ۱۴ هزار نفر افزایش به بیش از ۹۷ هزار نفر رسید.

فضای کتابخانه‌های مازندران افزایش یافت
مازندران- کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با گامهای خوب دولت سیزدهم در تخصیص اعتبارفضای کتابخانه‌ها، به ۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع افزایش یافت.سکینه خاتون مهدیان‌پور، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اعلام این خبر گفت: در ۲ سال اخیر ۶ واحد کتابخانه عمومی شامل شهیدان معلمی جویبار، برادران لر نوشهر، مرحوم توکلیان کلارآباد، امام حسین اسبوکلا ساری، پیشخوان کتابخانه‌ای ریحان آباد گلوگاه و لاریم جویبار به بهره‌برداری رسید و فضای کتابخوانی برای علاقه‌مندان فراهم شده است. وی ادامه داد:‌ در این مدت یک کتابخانه عمومی بازگشایی مجدد شد و کتابخانه عمومی کتالم رامسر هم افزایش بنا داشت. همچنین با ساخت این مجموعه‌ها فضای کتابخانه‌های عمومی استان به ۵۷ هزار و ۶۵۵ متر مربع رسید. مهدیان‌پور، میزان اعتبار صرف شده و کمک خیران برای ساخت و تجهیز این تعداد کتابخانه را حدود ۸۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی