صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ورود روزانه هزاران زائر پاکستانی به ایران

اولین ایستگاه پذیرایی از زائران خارجی در دروازه شرقی

سیستان و بلوچستان- ورود خیل عظیمی از زائران پاکستانی از دو مرز میرجاوه و ریمدان در استان سیستان و بلوچستان باعث شده تا دروازه شرقی ورود زائران به کشور، اولین ایستگاه برای پذیرایی و استراحت زوار پاکستانی قبل از رسیدن به مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در کشور عراق باشد. زائرانی که پس از ورود به کشور و معمولاً پس از زیارت شهرهای مقدس قم و مشهد، از طریق مرزهای غربی کشور وارد عراق می‌شوند.
میزبانی شایسته از زائران
آنگونه که محمد شریف کریمی، رئیس پایانه مرزی ریمدان، می‌گوید: از ۲۸ مرداد تا 7 شهریورماه سال‌جاری، بالغ بر ۲۳ الی ۲۴ هزار زائر از مرز ریمدان وارد کشور شده که میانگین آن بین ۳ تا ۳ هزار ۵۰۰ نفر در روز بوده است. کریمی با بیان اینکه هزینه حمل‌ونقل و انتقال زوار به عهده خود آنهاست، می‌گوید: زائران با ناوگان اتوبوس داخل‌شهری و مینی‌بوس و ون و ماشین‌های سواری از مرز ریمدان به شهرستان چابهار جابه‌جا می‌شوند و از آنجا از طریق هواپیما و اتوبوس‌های بین‌شهری به مرز عراق منتقل می‌شوند. در همین حال ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز خبر داده است که در فاصله زمانی ۲۱ تیرماه تا سوم شهریور ماه، ۳۲ هزار زائر پاکستانی وارد استان شدند که ورود ۱۴ هزار و ۳۹۶ نفر آنها به‌صورت پیاده بوده است.
رایزنی با مسئولان عراقی
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین نیز با اشاره به اینکه امکان صدور ویزای عراق برای زائران پاکستانی در ایران وجود ندارد، می‌گوید: وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین در گفت‌و‌گو با مسئولان عراقی در پی این هستند که  مشکل را حل کنند تا زائران پاکستانی که مسافت طولانی را طی کرده‌اند، در مراسم اربعین بدون هیچ مشکلی شرکت کنند. طبق گفته جواد تشکری، زائران پاکستانی که هنوز وارد کشور نشده‌اند، تنها به شرط داشتن ویزای کشور ایران و عراق می‌توانند وارد ایران شوند. وی در خصوص ورود زائران پاکستانی می‌گوید: زائران اتباع که ویزای دو سر ورود به ایران داشته باشند و این ویزا را از مبدأ یعنی کشور خودشان دریافت کرده باشند، مشکلی نخواهند داشت. اما کسانی که فقط ویزای ایران را دارند در روزهای اربعین امکان ورودشان به ایران هم وجود ندارد.
جستجو
آرشیو تاریخی