صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

حوادث جهان

73 کشته در آتش‌سوزی ژوهانسبورگ
مقامات آفریقای جنوبی از افزایش شمار قربانیان حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان در شهر «ژوهانسبورگ» این کشور خبر دادند.
به گزارش یورونیوز، خدمات اورژانس آفریقای جنوبی اعلام کرد حادثه آتش‌سوزی‌ که پنجشنبه در یک ساختمان پنج طبقه در شهر ژوهانسبورگ روی داد، باعث کشته شدن 73 نفر از جمله چند کودک شده است.
«رابرت ملاودزی» - سخنگوی خدمات مدیریت اورژانس - گفت که طی این حادثه ۵۲ نفر دیگر زخمی شدند که وضعیت برخی از آنان به دلیل استنشاق دود، بد گزارش شده است و برای مداوا به بیمارستان محلی منتقل شده‌اند. دست‌کم هفت کودک در میان قربانیان بودند و کم‌سن‌ترین قربانی، زیر دو سال سن داشت.
همچنین گفته می‌شود که برخی از قربانیان قابل شناسایی نبوده‌اند.به گزارش شینهوا، احتمال افزایش شمار تلفات این آتش‌سوزی نیز همچنان وجود دارد. سخنگوی خدمات مدیریت اورژانس آفریقای جنوبی همچنین اظهار کرده که بررسی‌های اولیه بزودی برای تعیین علت دقیق وقوع این حادثه آغاز خواهد شد.
براساس گزارش‌های محلی، این محله به داشتن ساختمان‌های به اصطلاح «مسروقه» شهرت دارد. در آفریقای جنوبی این اصطلاح برای ساختمان‌هایی به کار می‌رود که مهاجران به طور غیرقانونی تصرف کرده‌اند و در آنها اقامت دارند.
 
 مرگ 5 کارگر در برخورد با قطار
بر اثر برخورد قطار با کارگران راه‌آهن در نزدیکی ایستگاهی در ایتالیا دست‌کم پنج نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش بی‌بی‌سی، دو کارگر دیگر هم زخمی شده‌اند که برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.
گفته شده که پس از برخورد قطار، برخی از قربانیان صدها متر در طول مسیر کشیده شدند.
این کارگران که بین ۲۲ تا ۵۲ ساله بودند، هنگام وقوع حادثه در حال تعویض بخشی از مسیر ریل در شهری کوچک در شمال شرقی «تورین» بودند. آنان در حال کار روی خط بین تورین و «میلان» بودند که قطار مسافربری که خالی از مسافر بود با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت از این ایستگاه عبور و با این کارگران برخورد کرد.
 
فرار میلیون‌ها زنبور از یک کامیون
پلیس کانادا به رانندگان در حال حرکت در نزدیکی «تورنتو» هشدار داد که شیشه‌های خودرو خود را بسته نگه دارند تا در پی سقوط جعبه‌های حامل پنج میلیون زنبور از پشت یک کامیون در جاده، هدف حمله زنبورها قرار نگیرند.
به گزارش یورونیوز، به گفته پلیس منطقه‌ای «هالتون»، به نظر می‌رسد که جعبه‌های حاوی زنبورها یا کندوهای زنبور عسل از روی کامیون سر خوردند.
شاهدان عینی نیز می‌گویند که جعبه‌های پراکنده را در جاده دیده‌اند که دسته‌های زنبور نیز در اطراف آنها پرواز می‌کردند و برخی حاضران را نیز نیش زدند.
گفته می‌شود که پس از انتشار اطلاعیه پلیس در رسانه‌های اجتماعی، چندین زنبوردار تماس گرفتند و به پلیس پیشنهاد کمک دادند و در نهایت هفت زنبوردار به محل حادثه رفتند.
به این ترتیب به کمک زنبورداران، بیشتر از پنج میلیون زنبور عسل سرگردان جمع‌آوری شدند و تعدادی جعبه نیز برای زنبورهای جمع‌آوری نشده رها شدند تا آنها خودشان به این کندوها بازگردند.
 
 
آتش‌سوزی مرگبار در کارخانه فیلیپینی
آتش‌سوزی در یک کارخانه پوشاک واقع در یک منطقه مسکونی در فیلیپین جان ۱۵ نفر را گرفت.
به گزارش آسوشیتدپرس، در همین حال گفته می‌شود که جاری شدن سیلاب، ترافیک و دریافت آدرس اشتباه باعث شده تا نیروهای آتش‌نشانی با تأخیر در محل وقوع حادثه حاضر شوند که تحقیقات در این زمینه نیز آغاز شده است.
به نظر می‌رسد اکثر قربانیان این آتش‌سوزی کارگران این کارخانه و نجارانی هستند که در هنگام وقوع آتش‌سوزی در اتاق‌ها خوابیده بودند.
یک مقام آتش‌نشان محلی در این باره گفت: صاحب کارخانه و فرزندش نیز در میان کشته‌شدگان هستند.
همچنین سه تن دیگر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. تاکنون علت وقوع این حریق مشخص نشده است.
 
هدیه عروسی داماد را به کشتن داد
مردی برای هدیه عروسی نامزد سابق خود، بمب فرستاد و داماد را کشت. همندرا مراوی، تازه‌داماد هندی که در حال باز کردن کادوهای عروسی‌شان بود در اثر انفجار بمبی که به عنوان هدیه برای او و تازه‌عروس فرستاده شده بود، جان خود را از دست داد.
شدت انفجار به حدی بود که خانه این تازه‌داماد و عروس اهل روستای چاماری فرو ریخت.
راج‌کومار، برادر مراوی، به داماد در باز کردن هدایا کمک می‌کرد که ناگهان بمبی که در یک سیستم صوتی خانگی جاسازی شده بود، منفجر شد. او نیز پس از چند روز در بیمارستان در اثر جراحت‌های ناشی از انفجار جان خود را از دست داد. در این حادثه، ۴ نفر دیگر، از جمله یک کودک ۱۸ ماهه هم مجروح شدند. بنابر سنت، عروس هنوز به خانه همسرش نرفته بود. سارجو مرکام، ۳۳ ساله، خواستگار سابق عروس، به این اقدام خود اعتراف کرد و آن را انتقامی از عروس می دانست که با فرد دیگری ازدواج کرده بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی