فوتبال ایران

درخواست تاج از کیومرث هاشمی
کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان صبح دیروز همراه با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ، افشین پیروانی مدیر تیم فوتبال پرسپولیس و تعدادی دیگر از مسئولان مربوطه از روند بازسازی ورزشگاه آزادی بازدید به عمل آوردند. تاج در حاشیه این بازدید از هاشمی درخواست کرد زمینه حضور هواداران استقلال و پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی فراهم کند و البته به سرپرست وزارت ورزش اعلام کرد این استادیوم در شرایط فعلی‌اش نیز ظرفیت میزبانی از 50 هزار هوادار را در زمان برگزاری بازی‌های این تیم‌ها دارد. افشین پیروانی، مدیر تیم فوتبال پرسپولیس پس از این بازدید اعلام داشت: «خدا را شکر صحبت‌های ما تأثیرگذار بود. امروز هم قبل از سفر به اهواز اینجا آمدیم و بحث رختکن‌ها و نور ورزشگاه مطرح شد. در دو بازی برق ورزشگاه قطع نشده و خدا کند در بازی سوم این اتفاق رخ ندهد! امیدوارم تدابیری اندیشیده شود و مشکلات مالی مرتفع گردد تا از فوتبال، ورزشگاه و حضور هواداران لذت ببریم. همه کمک کنند تا ورزشگاه آزادی زودتر آماده شود.» در این بازدید مسئولان ورزشگاه توضیحاتی را در مورد وضعیت رختکن‌ها و بازسازی به وزیر ورزش و جوانان و مسئولان فدراسیون فوتبال ارائه دادند.


بی‌تفاوتی استقلال به پرونده سیاه وردا!
طبق اعلام روزنامه الشرق عربستان، عمرو ورده با استقلال به توافق نهایی رسیده است و نخستین بازیکن مصری لقب گرفت که در لیگ ایران به میدان می‌رود. این هافبک بازیساز، چهار روز بعد از فسخ قراردادش با الرجاء مراکش با استقلال به توافق نهایی رسید و راهی این تیم خواهد شد. قیمت این انتقال طبق اعلام ترانسفر مارکت ۱۵۰ هزار یورو برای یک فصل عنوان شده و مدت این قرارداد هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. به گزارش ایسنا ورده یکی از جنجالی‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال مصر است. پیش از این هم به اتهام رسوایی اخلاقی از تیم ملی فوتبال مصر کنار گذاشته شد و از پائوک یونان هم به دلایل انضباطی از تمرین کنار گذاشته شده بود. درباره جدایی این بازیکن از الرجاء گمانه‌زنی‌های زیادی وجود داشت بعضی بیماری او را بهانه کردند و بعضی هم نوشتند که چون قسط نخست قرارداد او پرداخت نشد فسخ کرد؛ البته پدر او چنین مسائلی را رد کرد و نوشت که بازیکنان تیم الرجاء رفتار خوبی با او نداشتند و به همین خاطر جدا شد.

قرارداد ۱۵ میلیاردی با همسر بازیکن!
یکی از باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال با همسر یکی از بازیکنان خود که در یک رشته ورزشی دیگر در این باشگاه فعالیت می‌کند، قرارداد ۱۵ میلیاردی منعقد کرده است. به گزارش ایسنا، سازمان بازرسی کل کشور چند روز قبل در نامه‌ای محرمانه به فدراسیون فوتبال نسبت به قراردادهای یکی از باشگاه‌های لیگ برتری ایراداتی وارد کرده است. باشگاه مذکور با یکی از بازیکنان تیمش قراردادی پنج میلیارد تومانی بسته و با همسر آن بازیکن که در یک رشته ورزشی دیگر در آن باشگاه فعالیت می‌کند، قرارداد ۱۵ میلیاردی منعقد کرده تا به این ترتیب بتواند سقف بودجه خود را در لیگ برتر رعایت کند. نکته جالب دیگر این است که قرارداد یکی از بازیکنان این باشگاه به ریال بسته شده اما در قرارداد ذکر شده مبلغ آن تا زمانی اعتبار دارد که نرخ دلار در بازار حدود ۵۰ هزار تومان باشد و در صورت افزایش نرخ دلار، مبلغ قرارداد هم به نسبت آن افزایش می‌یابد.

صیادمنش در لیست فروش هال‌سیتی
سایت hulllive انگلیس، مدعی شد که باشگاه هال سیتی، اللهیار صیادمنش را در لیست فروش خود قرار داده است. این سایت نوشت: «یکی دیگر از بازیکنان هال‌سیتی که مورد توجه تیم‌های اروپایی و لیگ MLS قرار گرفته، اللهیار صیادمنش مهاجم ایرانی این تیم است. در شرایطی مشابه اسکار استوپینان، باشگاه حاضر نیست اجازه دهد یک چهره بسیار محبوب این باشگاه را ترک کند، بدون اینکه بتواند منبع مالی خوبی برای هال‌سیتی باشد و البته جایگزینی برای آنها وجود داشته باشد. این مهاجم ایرانی پس از یک مصدومیت طولانی‌مدت، جمعه شب برای تساوی مقابل بریستول سیتی به نیمکت هال‌سیتی بازگشت.» گفته می‌شود هال‌سیتی به دلیل خالی کردن لیست خود باید برخی از بازیکنانش را یا به صورت قطعی یا قرضی از لیست خارج کند و از طرفی دیگر باید مخارج بازیکنان جدید نیز تأمین شود. هال‌سیتی قرار است یک مهاجم از استون‌ویلا خریداری کند و ممکن است در صورت آمدن او، جایی برای صیادمنش وجود نداشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی