فولاد و پرسپولیس تنها به یک هدف فکر می‌کنند

فرار از بحران!

۱۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه برای پرسپولیسی‌ها حمیدرضا شعبانی، مدیرعامل باشگاه فولاد اعلام کرد: «برای بازی این تیم برابر پرسپولیس، تنها ۱۰ درصد به هواداران حریف اختصاص داده شده و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم که بیش از آن جایگاهی را در اختیار تیم حریف قرار دهیم.» او یادآور شد: «در حال حاضر زیرساخت‌های بلیت‌فروشی آنلاین باشگاه فراهم است و تماشاگران فولادی می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی باشگاه ۹۰ درصد ظرفیت ورزشگاه، بلیت خریداری کنند.»

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار

گاهی در فوتبال شرایط نامطلوبی به‌وجود می‌آید که تیم‌ها به دنبال فرار از آن هستند. این وضعیتی است که فولاد و پرسپولیس به آن دچار شده‌اند. این دو تیم در حالی از ساعت ۲۱:۳۰ امشب در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف هم می‌روند که جزو تیم‌های ناکام هفته گذشته بودند. سرخپوشان اهوازی که این فصل را با مربیگری علیرضا منصوریان آغاز کردند، با او ناکام مطلق بودند و در سه بازی ابتدایی‌شان، سه شکست را تجربه کردند که آخرین آن با نتیجه پرگل 4-0 مقابل ملوان رقم خورد. نتایجی که باعث شد مسئولان فولاد به این نتیجه برسند که زمان تغییر است و برای همین با علیمنصور که هواداران فولاد هم با او رابطه خوبی نداشتند، قطع همکاری کردند.
فولادی‌ها حالا باید یکی از حساس‌ترین بازی‌های خود را در شرایطی برگزار کنند که سرمربی جدید این تیم معرفی نشده و هدایت فولاد تا انتخاب سرمربی جدید به اولی گلادیسون مربی بدنساز برزیلی و کمک‌های بومی کادر فنی قبلی سپرده شده است. این در شرایطی است که از محرم نویدکیا و حسین فرکی به عنوان گزینه‌های سرمربیگری این تیم، نام برده می‌شود. اما شاگردان یحیی گل‌محمدی در حالی راهی اهواز شده‌اند که پس از پیروزی در دو بازی اول‌شان، در هفته سوم مقابل ذوب آهن با تساوی 1-1 متوقف شدند. دیداری که در آن، سروش رفیعی گل به خودی زد و گئورگی گولسیانی هم با ضربه سری که آفساید هم بود، بازی را به تساوی کشاند تا پرسپولیس هفت امتیازی شود. در این شرایط و با توجه به بلاتکلیف بودن نیمکت فولاد، هواداران پرسپولیس امیدوارند که یحیی به صدمین برد با پرسپولیس دست پیدا کند تا هم از رکورد برانکو ایوانکوویچ عبور کند و هم تیمش را به امتیاز 10 و یک برد دیگر برساند. البته پرسپولیس خاطره خوبی از آخرین تقابلش با فولاد در اهواز ندارد. چرا که با گل روبرتو تورس مغلوب تیم تحت هدایت جواد نکونام شد. فولاد و پرسپولیس، تاکنون 50 بار با هم در لیگ‌های آزادگان و برتر، جام حذفی و سوپرجام بازی کرده‌اند که حاصل آن 25 برد برای پرسپولیس، 12 برد برای فولاد و 13 تساوی بوده است. این دو تیم تاکنون 42 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که 19 برد برای پرسپولیس و 11 برد هم برای فولاد به دست آمده و 12 بار هم بازی دو تیم مساوی شده است. حالا باید دید این فولاد است که با یک برد، به استقبال آرامش با مربی جدید می‌رود یا پرسپولیس است که با پیروزی تعطیلات لیگ را آغاز می‌کند. قضاوت این مسابقه را حسن اکرمی به همراه کمک‌های خود قهرمان نجفی و دانیال باشنده برعهده دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی