صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و نه - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و نه - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

 علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درباره مسیر انتقال آب از سد خرسان به فلات مرکزی در محدوده‌هایی بویژه در منطقه زاگرس که یک زون زمین‌شناسی است و جنس سنگ‌های حساسی دارد و جنگل‌های مهمی در آن وجود دارد، دقت نظر لازم انجام می‌شود که مسیر به گونه‌ای تعیین شود کمترین خسارت محیط‌زیستی را داشته باشد.

 عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اجرای طرح پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.


  دایانا سرکیسیان (Diana Sargsyan)، توراپراتور از کشور ارمنستان گفت: گردشگران خارجی برای فهمیدن ارزش پول ایران و تبدیل ریال و تومان مشکل دارند. بهتر است دفترچه‌ای برای توضیح و تفهیم این بخش در اختیار گردشگران قرار گیرد.

  محمد جهانشاهی، معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با توجه به اینکه سازمان جهانی گردشگری یا UNWTO شعار روز جهانی گردشگری در تاریخ 27 سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی برابر با ۵ مهر ۱۴۰۲ را گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز معادل Tourism and Green Investment اعلام کرده و بر سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمند‌تر در سه حوزه افراد، سیاره زمین و رفاه، تأکید داشته است، از این رو شعار ملی جهت گرامیداشت این ایام، سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز انتخاب شده است.


  مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها، علت آلودگی نفتی بندر گناوه را اعلام کرد و گفت: لکه نفتی محصور شده و بیش از ۷ تا ۸ روز زمان می‌برد تا آلودگی به حداقل ممکن برسد.

  ترکیه با جذب ۷.۱ میلیون بازدیدکننده خارجی در یک ماه، رکورد بیشترین حضور گردشگران خارجی در ماه جولای (تیر و مرداد) این کشور را جابه‌جا کرد.

 مهرداد خزایی، مدیرکل منابع غرب مازندران گفت: در دولت سیزدهم ۳۰۲ هکتار اراضی ملی متصرفی این منطقه به ارزش ۲۴۱ میلیارد ریال به بیت‌المال بازگردانده شده است.


  سیدعادل مولا، معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار دود غلیظ آن در بیشتر مناطق جنوبی استان خوزستان، گفت: در تلاش هستیم میزان وسعت و مناطق دچار آتش‌سوزی را بررسی کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی