صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و نه - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و نه - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

 موج بازگشت زوار اربعین، هفته آینده آغاز می‌شود
افزایش ۸۰ درصدی ترددها به سمت مرز خسروی
کرمانشاه- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از افزایش ۸۰ درصدی تردد در مسیرهای منتهی به مرز خسروی خبر داد و گفت: از اول هفته آینده شاهد آغاز موج بازگشت زوار اربعین خواهیم بود.
سرهنگ کیخسرو دستغیب، با اشاره به آغاز طرح اربعین پلیس راه از ابتدای ماه صفر، گفت: در یازده روزی که از ماه صفر گذشته در مجموع در محورهای استان ۱۸ درصد افزایش ترافیک نسبت به یازده روز اول ماه صفر سال گذشته داشته‌ایم.
وی ادامه داد: همچنین در مسیر تردد زوار به سمت مرز خسروی(از اسلام آبادغرب به سمت قصرشیرین) نیز حجم ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد بیشتر شده که به معنای افزایش حرکت به سمت مرز خسروی است.
دستغیب تأکید کرد: در مجموع میزان تردد در محورهای استان به طور میانگین نسبت به روزهای عادی سال حدود ۲۷ درصد بیشتر شده که در ساعات غروب این میزان تا ۴۵ درصد هم بیشتر می‌شود.
 
علت تغییر کیفیت آب در برخی مناطق گیلان
رشت - معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب گیلان، با بیان اینکه تغییر رنگ و کیفیت آب در برخی مناطق شهر رشت و استان علل مختلفی دارد، گفت: شرکت در برخی مناطق استان درحال بازسازی تأسیسات است و این امر ممکن است در این مناطق موجب تغییر رنگ و کیفیت آب شود.
مازیار غلام‌پور افزود: همچنین به دلیل نوع بافت خاک استان‌های شمالی کشور، آب‌های زیرزمینی این مناطق دارای املاح آهن و منگنز بالایی است که باید با کلر ضدعفونی شود که این امر موجب ایجاد رسوب شده و گاهی به شکل ذرات قهوه‌ای رنگ در آب دیده می‌شود.
وی افزود: البته این ذرات از طریق تصفیه فیزیکی از آب خارج می‌شوند اما در بعضی موارد در انتهای شبکه توزیع و جاهایی که مصرف پایین‌تری دارند، به شکل کدری آب دیده می‌شود که برای رفع این معضل از شیرتخلیه استفاده می‌شود.
غلام‌پور اظهار کرد: گاهی هم مشکل رنگ آب به علت بن‌بست بودن کوچه و ماندگاری آب در بخش انتهایی لوله‌ها در آن مناطق است که در صورت گزارش چنین مشکلی در یک منطقه، پرسنل آبفا به سرعت برای تخلیه آب و شست‌و‌شوی لوله‌ها اقدام می‌کنند.

ترانزیت محموله صادراتی روسیه به عربستان از بندرعباس
هرمزگان - نخستین قطار ترانزیت ریلی بار از روسیه به عربستان وارد بندر شهید رجایی بندرعباس شد.
سرپرست اداره کل راه‌آهن هرمزگان گفت: یک رام قطار باری حامل محموله صادراتی روسیه به عربستان برای تخلیه محموله صادراتی وارد بندر شهید رجایی بندرعباس شد.
علیرضا نصیری برازنده گفت: این قطار باری ترانزیت با ۲۸ واگن و ۳۶ کانتینر۴۰ فوتی روز دوشنبه دوم شهریورماه از مرز اینچه‌برون در استان گلستان وارد کشور شد.
وی افزود: این قطار دیروز وارد بندر شهید رجایی و به محوطه اعلامی صاحب کالا منتقل شد.
نصیری برازنده گفت: محموله صادراتی بعد از تکمیل تشریفات گمرکی تخلیه و به بندرجده عربستان منتقل می‌شود.
ترانزیت کالا شامل فرایندی است که محوله صادراتی یک کشور به کشور دیگر از مسیر ایران صادر شود.

ضرورت نوسازی زندان عادل‌آباد
شیراز - استاندار فارس با اشاره به قدمت و فرسودگی بخشی از اماکن زندان عادل‌آباد شیراز، بر ضرورت نوسازی، بازسازی و بهسازی آن تأکید کرد.
محمدهادی ایمانیه در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف زندان عادل‌آباد و بازداشتگاه مرکزی شیراز بیان کرد: زندان عادل‌آباد شیراز افزون بر ۶۰ سال قدمت دارد و بخش‌هایی از آن به مرور فرسوده شده است، از دیگر سو زندان در بافت مسکونی و شهری قرار گرفته که بر اساس برنامه توسعه کشور، انتقال زندان‌ها از بافت مسکونی به بیرون از شهرها از تکالیف مهم به شمار می‌آید، از این رو بنده و این هیأت موضوع تأمین زمین مناسب برای ساخت زندان جدید و انتقال آن به خارج از شهر را به‌صورت جدی در دستور کار قرار داده و به زودی طی جلسه‌ای در حضور وزیر مسکن و شهرسازی، آن را پیگیری خواهیم کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی