صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و نه - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و نه - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

دولت سیزدهم مشکل کمبود زمین صنعتی در مشهد را رفع کرد

مشهد – مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: بزرگ‌ترین اقدام دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته رفع مشکل چندین ساله تأمین زمین صنعتی برای سرمایه‌گذاران در مشهد بوده است که با راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره 5 مشهد (شهرک رضوی) این مشکل برای همیشه رفع شد.
به گزارش ایرنا، جعفر فرشچی افزود: با توجه به کمبود زمین صنعتی که در مشهد وجود داشت هر سرمایه‌گذاری که مراجعه می‌کرد، قادر به برآورده کردن خواسته‌های او نبودیم، بنابر این با پیگیری در این دولت و رفع مشکلات معارضین شهرک صنعتی شماره ۵ مشهد پس از ۱۲ سال موفق شدیم ۲ هزار هکتار زمین صنعتی را در این شهرک آماده واگذاری کنیم.
وی اظهار داشت: در ۲ هزار هکتار از شهرک صنعتی شماره 5 مشهد که به شهرک صنعتی رضوی تغییر نام یافته است، همه زیرساخت‌های اولیه اعم از برق، آب و گاز در این شهرک ایجاد شده و 1300 سرمایه‌گذار متقاضی دریافت زمین در آن شده‌اند که در هفته دولت واگذاری زمین به آنها آغاز شده است.
مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: اولین واگذاری زمین در شهرک صنعتی رضوی به واحد صنعتی «الکترو استیل» که پیش از این دچار سانحه شده بود، اختصاص یافت.
به گفته وی، برای واگذاری بقیه زمین‌های شهرک صنعتی رضوی، واحدهای دانش‌بنیان دارای ارزش افزوده و صادرات‌محور در اولویت قرار می‌گیرند.
فرشچی اضافه کرد: در مرحله توسعه شهرک صنعتی رضوی، قرار است وسعت آن به 5 هزار هکتار رسیده و زمین‌ها به متقاضیان واگذار شود تا بزرگ‌ترین شهرک صنعتی کشور را در مشهد داشته باشیم.
مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به برخی شاخص‌های صنعتی که در این دولت رشد داشته است، گفت: در دولت سیزدهم زمین‌های صنعتی در اختیار این شرکت نسبت به ۲ سال اول دولت دوازدهم ۲۹۷ درصد رشد داشته به طوری‌که از ۱۷۷ هکتار به ۷۰۲ هکتار افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در بازه زمانی مزبور اجرای عملیات شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ۶۰ درصد، زمین صنعتی ۴۰ درصد، میزان برق تأمین شده ۶۴ درصد، زمین‌های دارای سند ثبتی ۶۳ درصد، سرمایه‌گذاری در طرح‌های بهره‌برداری شده ۳۶۴ درصد و زمین‌های آزاد شده از فسخ قراردادها با واحدهای غیرفعال ۸۸ درصد افزایش یافته است.
جستجو
آرشیو تاریخی