با زائران حسینی

لزوم نظارت مستمر بر
نحوه خدمت‌رسانی به زوار اربعین
رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرسان کل استان‌های مرزی کشور مأموریت داد به صورت ویژه بر نحوه خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی به زوار اربعین حسینی در مرزها نظارت داشته باشند.
به گزارش مهر، ذبیح‌الله خدائیان به بازرسان کل استان‌های مرزی از جمله آذربایجان‌غربی، ایلام، خوزستان و… مأموریت داد ضمن بازدیدهای میدانی از مرزهای باشماق، تمرچین، ریمدان، چذابه، شلمچه و مهران بر نحوه خدمت‌رسانی به زوار از سوی دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند.
وی در این باره تأکید کرد: با توجه به نزدیکی به کنگره عظیم اربعین حسینی و پیش‌بینی تردد میلیون‌ها زائر ضروری است تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به زائران از سوی دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شود.
بر این اساس ضرورت دارد بازرسان کل استان‌های مرزی از جمله آذربایجان‌غربی، ایلام، خوزستان و… به صورت مستمر بر چگونگی خدمات‌رسانی به زوار نظارت داشته باشند و در صوت مشاهده ترک فعل یا اهمالی در چهارچوب موازین قانونی اقدام کنند.


تسهیل در خروج زائران اربعین
در مرز مهران
معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی فراجا از تعامل فرماندهی مرزبانی فراجا با طرف عراقی و بازگشایی یکی دیگر از درهای خروجی به سمت عراق در مرز مهران خبر داد.
سرهنگ رضا شیراوژن در گفت‌وگو با فارس، به زائران اربعین حسینی توصیه کرد که با توجه به گرمای هوا و شلوغی جمعیت در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی، در صورت امکان برای خروج از کشور و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به مرزهای باشماق و تمرچین بروند.


زائران در صورت گم شدن گذرنامه به مأموران کنترل مراجعه کنند
معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: ۲۵ نفر از زائران اربعین تا هفتم شهریور در عراق دستگیر و به ایران بازگردانده شدند که علت اصلی آن ورود غیرقانونی و غیرمجاز به این کشور بوده است.
عسکر جلالیان در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: طبق قوانین داخلی عراق، ورود غیرقانونی اتباع خارجی به این کشور بازداشت، جریمه و حبس دارد و بعد از مذاکره مقامات دو کشور امکان بازگشت این افراد به کشور خود فراهم می‌شود تا مدت زمان زندانی خود را در کشور متبوع خود بگذرانند اما با توافق ایران و عراق و به منظور رفاه و تسهیل امور زائران ایرانی در این ایام، افرادی که به صورت غیرمجاز وارد عراق شوند، بازداشت، جریمه و زندانی نمی‌شوند و فقط به ایران بازگردانده می‌شوند.
رئیس کمیته انتقال محکومان در پاسخ به این پرسش که زائران در صورت گم شدن گذرنامه خود چه اقدامی باید انجام دهند، گفت: با توافق ایران و عراق، در کل مسیر پیاده‌روی اربعین، مأمورانی کنترل و نظارت زائران را برعهده دارند و اگر زائری گذرنامه خود را گم کرد به این مأموران مراجعه کند.
ایران در کشور عراق در شهرهای بصره، بغداد، کربلا، نجف و سامرا دارای کنسولگری است و زائران در صورت نیاز می‌توانند برای مشکلاتی که در خصوص گذرنامه دارند، به این کنسولگری‌ها مراجعه کنند.


رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد
اعزام ۲۰ هزار «زیارت‌اولی»
به عتبات عالیات
رئیس بنیاد مستضعفان جزئیات خدمت‌رسانی بنیاد مستضعفان در شش موکب مرزی این بنیاد به زائران اربعین را تشریح کرد و از اعزام ۲۰ هزار زائر محروم «زیارت‌اولی» به عتبات عالیات خبر داد.
سید پرویز فتاح در سفر به استان ایلام و در حاشیه بازدید از موکب بنیاد مستضعفان در این نقطه از کشور، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته بنیاد مستضعفان موکب‌های خود را در نقاط شش گانه مرزی، همزمان با آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی مستقر کرده و انواع خدمات اسکان، پذیرایی، درمانی و... را به زائران ارائه می‌دهد.
به گفته وی، موکب‌های بنیاد مستضعفان در مرزهای کشور، ظرفیت اسکان ۱۵ هزار نفر در هر شبانه‌روز را دارا هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی