در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر مطرح شد

ورود ۶۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل ونقل پایتخت

رئیس شورای شهر تهران دیروز پیش از آغاز یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: شهرداری تهران برای بیش از ۶۰۰ اتوبوس هزینه‌ها را پرداخت کرده که قرار شده پس از اربعین به ناوگان حمل و نقل تهران وارد شوند. وی درباره تأمین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر تا مهرماه به جلسه روز گذشته با ۲ اتوبوس‌ساز اشاره کرد و گفت: یک نفر از آنها از ساخت ۳۰ اتوبوس خبر داد اما بعید می‌دانیم تعداد اتوبوس‌ها از ۱۰۰ دستگاه بگذرد.
وی با اشاره به تفاهم شهرداری، وزارتخانه‌های صمت و نفت عنوان کرد: مقرر شد برای خرید تاکسی برقی تسهیلات پرداخت شود. به گفته مهدی چمران، هزینه یک تاکسی برقی یک میلیارد تومان است که ۴۰۰ میلیون تومان وزارت نفت پرداخت می‌کند و بیش از ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. رقمی نیز برای تاکسی قبلی مالک در نظر گرفته می‌شود. راننده می‌تواند با داشتن مبلغ کمی، تاکسی برقی خریداری کند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر، گفت: موتورسیکلت‌های برقی به گونه‌ای تنظیم خواهد شد که سرعت آن بیشتر از ۶۰ کیلومتر نباشد.

هنوز مقصر حادثه مرگ دو کودک
در منطقه ۱۶ مشخص نشده است
چمران درباره حادثه فوت دو کودک در بوستان زیتون منطقه ۱۶ تهران گفت: باید فکری به حال HSE و ایمنی کرد؛ هنوز مقصر حادثه غرق شدن دو کودک مشخص نشده است.

آلودگی صوتی در صدر شکایات شهروندان
اعضای شورای اسلامی شهر تهران، در این جلسه، به ارائه تذکرات پرداختند و مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: شهروندان در تماس با ۱۳۷، ۲۲۰ هزار شکایت را ثبت و شکایت‌ها مربوط به آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز، سد معبر مصالح ساختمانی، ایمن‌سازی ساخت و ساز مسکونی و ایمن‌سازی تخریب مسکونی بوده است. وی با بیان اینکه ۵۱ درصد شکایت شهروندان مربوط به آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز است، پیشنهاد کرد که برای آسایش ساکنان باید برنامه زمان بندی اجرای طرح، رفع سد معبر در مدت معین شده، تعیین روز و ساعت کاری برای ساخت و سازها، انتشار مجوزهای صادره پلاک‌های در حال ساخت و مواردی از این قبیل در سامانه تهران من ثبت شود تا رضایتمندی حاصل شود. مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه سخنان عباسی به آلودگی صوتی ناشی از موتور سیکلت‌ها اشاره کرد و آن را وحشتناک توصیف کرد و گفت: کمتر به آلودگی صوتی پرداخته شده است و باید سایر نهادها در کنار مدیریت شهری در این خصوص به میدان بیایند.

تغییر نام یک میدان و ۱۸ معبر در پایتخت
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه خود، بررسی صورتجلسه کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران را در دستور کار قرار دادند و بر این اساس به تغییر نام یک میدان، یک خیابان و ۱۷ کوچه رأی دادند. بنا به گفته چمران رئیس شورای شهر تهران از آنجا که اغلب اعضا برای سفر اربعین مرخصی گرفته‌اند بنابراین هفته آینده صحن شورا به دلیل مرخصی قانونی اعضا برگزار نمی‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی