صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و نه - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و نه - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

تیراندازی مرگبار در دانشگاه امریکایی
در یک حادثه تیراندازی که عصر دوشنبه در محوطه «دانشگاه کارولینای شمالی» امریکا رخ داد، یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه کشته و یک مظنون نیز بازداشت شد.به گزارش یورونیوز،  این حادثه باعث وحشت دانشجویان و دیگر حاضران در دانشگاه شد.  بنابر اعلام مقامات پلیس، هنوز انگیزه تیراندازی روشن نیست و پلیس می‌گوید که اسلحه مورد استفاده در تیراندازی پیدا نشده است.
در پی وقوع این حادثه، کلاس‌های درس و دیگر فعالیت‌های دانشگاه برای دو روز تعطیل شد.

کشف تریاک از سوی فیل
یک فیـــــــل وحشی آسیایی یک محموله
2 کیلو و 800 گرمی تریاک را در شهرستان منگمن در استان یون‌نان چین در حین پرسه زدن در مناطق جنگلی پیدا کرد. ویدیویی از این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که چهار فیل وحشی را نشان می‌دهد که وقتی یکی از فیل‌ها کوله‌پشتی را بو کرد، آن را برداشت و به چند متر آنطرف‌تر پرتاب کرد.
پلیس منتظر ماند تا فیل‌های وحشی قبل از بازرسی کیسه از محل خارج شوند.
این فیلم نشان می‌دهد که پلیس در کیسه را باز می‌کند و یک بسته تریاک بسته شده را پیدا می‌کند که زیر لایه‌های لباس جاسازی شده بود.
 
جنوب اروپا در محاصره بلایای طبیعی
طوفان، منجر به وزش شدید باد و وقوع سیل در اسپانیا و ایتالیا شده و ویرانی‌های گسترده برجا گذاشته است.
به گزارش یورونیوز، طوفان منجر به ایجاد اختلال در حرکت قطارها بین فرانسه و ایتالیا شده و برخی از جاده‌ها را نیز مسدود کرده است. تونل جاده‌ای «فرژوس» که فرانسه و ایتالیا را در زیر کوه‌های آلپ متصل می‌کند نیز روی وسایل نقلیه سنگین بسته شده است و به رانندگان توصیه می‌شود که از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
گزارش‌ها همچنین حاکی است، طوفان اسپانیا را نیز درنوردیده و خسارات قابل توجهی هم در این کشور برجای گذاشته است. همچنین طوفان منجر به لغو برخی از پروازها در اسپانیا شده است.
در همین حال، آتش‌سوزی‌های جنگلی در بخش‌هایی از یونان همچنان ادامه دارد. پلیس یونان از دستگیری ۷۹ نفر در ارتباط با آتش‌سوزی‌های گسترده در این کشور که ویرانی‌های قابل توجهی برجا گذاشته، خبر داده است. مطالعات اخیر تأیید می‌کند که هشت سال گذشته داغ‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است.

جایزه به عروس‌های زیر 25 سال
 شهری در چین به زوج‌هایی که در آن عروس ۲۵ ساله یا کمتر باشد، «پاداش» هزار یوانی (۱۳۷ دلاری) می‌دهد. این پاداش، آخرین اقدام برای تشویق جوانان به ازدواج و بچه‌دار شدن در چین است. این کشور با مشکلات و نگرانی‌های فزاینده در مورد کاهش نرخ زاد و ولد روبه‌رو است.
 علاوه بر این، مجموعه‌ای از خدمات مراقبت از کودک، باروری و تحصیل برای زوج‌هایی که دارای فرزند هستند هم شامل این بسته تشویقی می‌شود.
 جمعیت چین در سال گذشته برای اولین بار در شش دهه گذشته کاهش یافت و سرعت پیری جمعیت هم مسأله‌ساز شده است. از این رو، مقامات این کشور مجوعه‌ای از اقدامات برای افزایش نرخ
زاد و ولد از جمله مشوق‌های مالی و بهبود تسهیلات مراقبت از کودکان را در نظر گرفته‌اند.
 محدودیت سنی قانونی چین برای ازدواج، حداقل ۲۲ سال برای مردان و ۲۰ سال برای زنان است. اما تعداد ازدواج‌ها در چین هم رو به کاهش است.
از طرفی به دلیل سیاست‌های رسمی که بچه‌دار شدن را برای زنان مجرد بسیار دشوار می‌کند، میزان نرخ زاد و ولد کاهش یافته است.

سقوط بالگرد در فلوریدا
 یک فروند بالگرد امداد و نجات در نزدیکی شهر «فورت لادردیل» در ایالت فلوریدای امریکا آتش گرفت و روی یک مجتمع مسکونی سقوط کرد.
 به گزارش بی‌بی سی، در این سانحه خلبان پرواز و یک زن که در داخل ساختمان محل حادثه بود، کشته شدند. این سانحه چهار زخمی نیز برجا گذاشته است.
 این گزارش حاکی است، دو نفر از زخمی‌ها، سرنشینان این پرواز بودند و دو مصدوم دیگر نیز در لحظه سقوط بالگرد، داخل ساختمان یا اطراف آن بودند که در این سانحه آسیب دیدند.
 در تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، لحظه سقوط بالگرد دیده می‌شود که بخشی از دم آن آتش گرفته و پیش از سقوط روی این مجتمع مسکونی، چند بار روی هوا دور خود می‌چرخد.
 تحقیق درباره دلایل سقوط بالگرد از سوی نهادهای مربوطه در جریان است و حال عمومی افراد زخمی شده، مساعد گزارش شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی