صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و هشت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و هشت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

هشدار به تهرانی‌ها درباره وزش باد شدید همراه با ذرات آلاینده
بارش باران تابستانی در 10 استان
ایران زمین - سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و رشد ابرهای همرفتی تا روز چهارشنبه در بیش از ۱۰ استان خبر داد.
 بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی مخاطرات سامانه شامل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد گردوخاک است.
 سامانه بارشی دیروز در جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، شمال آذربایجان غربی فعال بود و امروز سه‌شنبه در آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، ارتفاعات استان‌های البرز و تهران، ارتفاعات خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان فعال است. بارش‌ها همچنین روز چهارشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، خراسان شمالی، مازندران، گلستان، تهران و البرز ادامه دارد.
مخاطرات فعالیت سامانه شامل احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها است.
 هواشناسی نسبت به وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده است.

هشدار مدیریت بحران به تهرانی‌ها
مدیرکل بحران استانداری تهران به دنبال افزایش ذرات آلاینده هوا در این استان هشدار داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات بپرهیزند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر از صدور هشدار زرد وزش باد شدید توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد و اظهار داشت: طبق این پیش‌بینی به شهروندان استان تهران توصیه می‌شود تا روز پنجشنبه ۹ شهریورماه بویژه در ساعات عصر و شب نکات ایمنی وزش باد را رعایت کنند و از حضور در ارتفاعات و زیر درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی بپرهیزند. وی در خصوص خیزش و انتقال و گسترش گرد وغبار نیز هشدار داد و افزود: با توجه به اعلام هواشناسی برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم شهریور ماه وزش باد خیلی شدید با احتمال رخداد تندباد موقتی پیش‌بینی شده که به موازات آن افزایش و انباشت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی