صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و هشت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و هشت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

شلیک پلیس 4 زن و مرد سارق را زمینگیر کرد

گروه حوادث/   چهار زن و مرد سارق وقتی مأموران پلیس را در تعقیب خود دیدند هنگام فرار به چند خودرو خسارت وارد کردند اما در نهایت با شلیک پلیس به چرخ های خودرو، زمینگیر و دستگیر شدند.
سردار محمد معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ نخستین ساعات بامداد ششم شهریورماه مأموران کلانتری شهرک غرب در محدوده بلوار دادمان در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودرو پژو پرشیا با چهار سرنشین که دو مرد و 2 زن بودند مشکوک شده و رفتار آنان را به شکل نامحسوس تحت نظر قرار دادند. در همین حین یکی از سرنشینان از خودرو پیاده شد و اقدام به تخریب  یک خودرو کرد.
 مأموران در استعلام پلاک خودرو پرشیا دریافتند چندی قبل در محدوده رباط‌کریم به سرقت رفته و سرنشینان آن سارقان حرفه‌ای خودرو هستند. همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه صادر شود، اما سرنشینان خودرو سواری پژو پرشیا پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شدند و با حرکات مارپیچ به خودروهای عبوری شهروندان آسیب وارد کردند.مأموران حدود ۱۵ دقیقه اقدام به تعقیب خودرو سارقان کردند و در ادامه نیز طرح مهار به اجرا درآمد. راننده این خودرو به شکل دیوانه‌واری در حال فرار از دست مأموران بود و در طول مسیر به چندین خودرو نیز برخورد کرد. مأموران سرانجام با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیر هوایی و  سپس شلیک به سمت خودرو سارقان کردند که با پنچر شدن خودرو، متوقف شدند.
وی با بیان اینکه هر چهار سارق دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، گفت:‌ در جریان بازرسی از صندوق عقب خودرو پژو پرشیا، آلات و ادوات سرقت و یک جفت پلاک سرقتی کشف شد. دو مرد و دو زن دستگیر شده تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت سواری پژو پرشیا و ۲۲ فقره سرقت دیگر اعتراف کردند. همچنین در تحقیقات تکمیلی مأموران نیز مشخص شد متهمان دارای سوابق متعدد کیفری بوده که با تشکیل یک باند، اقدام به سرقت‌ خودروهای شهروندان در ساعات پایانی شب در سطح خیابان‌های تهران کرده بودند.رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده، گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شاکی‌ها در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند. تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری مالخر یا مالخران خودروهای سرقتی نیز در حال انجام است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی