صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

حمایت کم‌سابقه BBC
از سازمان منافقین
شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی در آخرین تلاش خود برای احیای وجهه گروهک منافقین، این بار در برنامه «پرگار» به تطهیر این گروه تروریستی پرداخت. در این برنامه داریوش کریمی مجری برنامه با طرح سؤالات جهت‌دار، سعی می‌کند میهمانان را وادار به حمایت از فرقه و یا دست‌کم کاهش ضرب انتقاد از منافقین ‌کند. کریمی در بخشی از برنامه، اعضای این سازمان تروریستی را «سرمایه‌های این مملکت و فرزندان وطن» خواند که با مخالفت میهمان برنامه داوود باقروند (از اعضای سابق منافقین) مواجه شد. میهمان دیگر برنامه، مریم سطوت، همسر مهدی فتاپور از اعضای شورای مرکزی منافقین نیز مدعی شد، امروز نباید این سازمان را دشمن تلقی کرد و از اپوزیسیون انتقاد کرد که چرا با یکدیگر وارد مناسبات نمی‌شوند.
به نظر می‌رسد پس از ضربات برون‌مرزی وارد شده به منافقین و زمزمه‌های انتقال این گروهک به کانادا، دربار سلطنتی انگلستان به عنوان صاحب اصلی کانادا سعی دارد وجهه این فرقه تروریستی را ترمیم کند و در سالگرد اغتشاشات، وزن این گروهک را بالا ببرد.
همچنین شایان ذکر است، برنامه «پرگار» به لحاظ فرمی سعی می‌کند اهداف سیاسی وزارت خارجه انگلیس را در پوشش مباحث اندیشه‌ای دنبال کند و قریب به 13 سال است که اجرای آن برعهده داریوش کریمی همسر رزیتا لطفی، رئیس بهایی بی‌بی‌سی فارسی است.
جستجو
آرشیو تاریخی