با زائران حسینی

رئیس جمعیت هلال‌احمر خبرداد
فعالیت بیش از ۷۰ موکب‌درمانی در شهرهای زیارتی عراق
رئیس جمعیت هلال‌احمر از آمادگی داوطلبان هلال‌احمر برای خدمت به مردم در ۷۰ پایگاه و موکب درمانی در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: بیش از ۱۶۰۰ پزشک و دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی برای خدمت داوطلبانه درمانی در مسیر نجف به کربلا اعلام آمادگی کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند در سفر به کشور عراق و در بازدید از مراکز درمانی برای این جمعیت در مسیر نجف تا کربلا با اشاره به اینکه کادر داوطلب هلال‌احمر در ۲۷ پایگاه، موکب، مرکز درمانی و بیمارستان در طول مسیر نجف به کربلا، ۱۲ پایگاه و بیمارستان امام علی(ع) در شهر نجف، ۲۶ پایگاه و مرکز درمانی در کربلا و ۵ پایگاه و مرکز درمانی در سامرا و کاظمین در حال خدمت به زائران هستند، تأکید کرد: در ایام اربعین حسینی ضمن تأمین کافی دارو، تجهیزات، آمبولانس و خودروهای نجات برای خدمت به هموطنان زائر در عراق، نیروهای امدادی هلال‌احمر در داخل کشور نیز برای مواجهه با حوادث احتمالی در آمادگی کامل هستند.

آخرین وضعیت ترافیکی مرزهای شش‌گانه مشترک با کشور عراق
جانشین پلیس راهور فراجا آخرین وضعیت ترافیکی مبادی ورودی به مرزهای شش‌گانه مشترک با کشور عراق را تشریح کرد. سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر در مبادی ورودی هر 6 مرز مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین، تردد عادی و روان خودروها در جریان است. جانشین پلیس راهور فراجا با بیان این مطلب که از ابتدای ماه صفر تاکنون تردد جاده‌ای از ساعت 8 شب تا 8 صبح، 60 درصد و تردد در بازه زمانی 8 صبح تا 8 شب 40 درصد بوده است، تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا مسافران و زائران ترجیح داده‌اند از شب‌هنگام برای تردد استفاده کنند. وی گفت: در بازه زمانی 10 روزه ابتدای ماه صفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، آمار بازگشت زائران ۴۲ درصد افزایش داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی