در جلسه شورای شهر تهران تصویب شد

افزایش ۴۵درصدی نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای‌اسلامی شهر تهران دیروز در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، جزئیات افزایش نرخ سرویس دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید را تشریح کرد و یادآورشد: در نهایت افزایش ۴۵درصدی نرخ سرویس دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰3-۱۴۰2 با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.
 به گزارش سایت شهر، سیدجعفر تشکری هاشمی، با بیان اینکه کارگروه ماده ۱۸ از سوی وزارت کشور وضعیت نرخ‌ها را بررسی کردند و به شهرداری ۵۰ درصد افزایش نرخ را پیشنهاد دادند، یادآور شد: ۸۰ درصد افزایش، به ۵۰ درصد رسید و با توجه به اینکه افزایش نرخ نمی‌تواند بیش از نرخ تورم باشد این رقم را به ۴۵ درصد کاهش دادیم.
تشکری هاشمی تصریح کرد: حداقل مبلغ سرویس برای دانش‌آموزان ابتدایی 5میلیون و ۴۰۰هزار تومان و حداکثر ۲۱میلیون تومان و برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه حداقل ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۳ میلیون تومان است.  رانندگان اجازه ندارند بیش از حد استاندارد، مسافر سوار کنند. در خودروهای سواری تعداد مسافران سه نفر پیش‌بینی شده است.
وی افزود:  بهای خودروهای ون برای کودکان استثنایی ۷۰ درصد خودروهای سواری، بهای مینی بوس معادل حداکثر نرخ سرویس‌های اتوبوسرانی و نرخ اتوبوس برای کودکان استثنایی، رایگان است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه همه شرکت‌های طرف قرارداد ۲ درصد هزینه نظارت سازمان تاکسیرانی را پرداخت خواهند کرد، گفت: شهرداری تهران در قالب ردیف اعتباری مشخص، موظف به پرداخت همه هزینه‌های سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی خواهد بود. تشکری هاشمی یادآور شد: همین امروز هم برخی مدارس ۱.۵ برابر مبلغ مورد نظر ما در شورا را لحاظ کرده اند؛ لذا باید افزایشی مصوب شود که برای رانندگان هم به صرفه باشد.
تقویت گشتزنی پیرامون مدارس
برای تأمین امنیت
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران هم گفت: ۴۱ میلیارد تومان برای سرویس دانش‌آموزان استثنایی پیش‌بینی و قید شده که در صورت کمبود بودجه، شهرداری اصلاحیه ارائه دهد. میثم مظفر افزود: در گذشته کارتی برای رانندگان مجاز به فعالیت در حوزه سرویس مدارس صادر می‌شد و برای تأمین امنیت هم گشت‌های مشترک در اطراف مدارس شکل می‌گرفت تا کارت رانندگان را بررسی کنند. اگر این شرایط کمرنگ شده، می‌توان امروز دوباره آن را جدی‌تر دنبال کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی