حوادث جهان

یک کشته در انفجار پمپ گاز
وقوع دو انفجار در یک پمپ گاز مایع در رومانی یک کشته و دست‌کم ۴۶ زخمی برجا گذاشت.
به گزارش بی‌بی‌سی، ۲۶ مأمور آتش‌نشانی در میان مجروحان این حادثه هستند. این آتش‌نشانان بعد از وقوع اولین انفجار برای مهار آتش‌سوزی به محل حادثه رفته بودند که انفجار دوم رخ داد.
این گزارش حاکی است که انفجارها ساعات پایانی روز شنبه و در نزدیکی بخارست، پایتخت این کشور روی داده است.
مقام‌های محلی می‌گویند: حال دست‌کم هشت نفر از مجروحان وخیم است و چهار نفر از آنها قرار است برای ادامه درمان به کشورهای دیگر منتقل شوند.
به گفته مأموران آتش‌نشانی، دایره‌ای به شعاع ۷۰۰ متر از محل وقوع انفجار، تخلیه شده است چرا که احتمال انفجارهای بیشتر هم وجود دارد.

مشاوره خودکشی با ماده شیمیایی
اداره مبارزه با جرائم در انگلیس اعلام کرد که در حال تحقیق درباره مرگ ۸۸ نفر در این کشور است که از سایت‌های اینترنتی کانادایی یک ماده‌ شیمیایی با قابلیت استفاده برای خودکشی خریداری کرده بودند.
به گزارش یورونیوز، ۲۳۲ نفر در بازه‌ زمانی دو ساله این ماده شیمیایی را از سایت‌های اینترنتی در کانادا تهیه کرده بودند و از این تعداد ۸۸ نفر اکنون دیگر در قید حیات نیستند. مقام‌های کانادا ماه مه امسال یک مرد ۵۷ ساله را به اتهام «مشاوره و کمک به خودکشی» بازداشت کرده بودند.
به گفته پلیس کانادا، این مرد همچنین متهم است که از چند سایت اینترنتی برای «پخش و تبلیغ» یک ماده خاص شیمیایی استفاده کرده بود. بنا بر اعلام پلیس کانادا، مصرف مقدار مشخصی از این ماده شیمیایی باعث کاهش اکسیژن خون، تنگی نفس و مرگ می‌شود. او ۱۲۰۰ بسته پستی را به بیش از ۴۰ کشور جهان فرستاده بود. با این حال مشخص نیست که چه تعداد از این بسته‌ها حاوی ماده شیمیایی مورد نظر بوده است.
 
4 کشته در ریزش معدن
زغال سنگ ویتنام
 
رسانه‌های محلی ویتنام گزارش دادند که بر اثر ریزش یک معدن زغال سنگ در مرکز معدنی کوانگ نین ویتنام، ۴ نفر کشته شدند.
به گزارش رویترز، مقامات روز یکشنبه گزارش دادند که این حادثه اواخر روز شنبه در معدنی رخ داد که توسط شرکت زغال سنگ وانگ دان، واحدی از معدن زغال سنگ دولتی ویناکومین ویتنام اداره می‌شود. هنوز دلیل ریزش معدن مشخص نیست.

ازدواج مرد امریکایی
در 93 سالگی
مرد امریکایی که هرگز ازدواج نکرده بود در 93 سالگی تصمیم گرفت با زنی 83 ساله ازدواج کند. جوزف حدود یک سال پیش تنها روی مبل خانه‌اش در ایالت نیوجرسی امریکا نشسته بود که ناگهان به فکر دوستش مری افتاد و با خودش فکر کرد چرا از او نخواهم که با هم ملاقات کنیم.
جوزف در سال ۱۹۵۹ در عروسی خواهرش با مری آشنا شده بود. جوزف می‌دانست مری در سال ۲۰۱۴ بیوه شده است. مری که قبلاً یک رقصنده حرفه‌ای بود، می‌خواست سال‌های باقی‌مانده عمرش را با دوستان خود بگذراند و سرگذشت سه فرزند و چهار نوه‌اش را دنبال کند اما وقتی جوزف به وی پیشنهاد ازدواج داد قبول کرد.
به این ترتیب جوزف، مردی که تمام عمر مجرد بود، در دهمین دهه زندگی‌اش برای اولین جشن عروسی‌اش برنامه‌ریزی کرد. آنها در ۱۵ اکتبر در کلیسایی ازدواج خواهند کرد که جوزف سال‌های جوانی خود را در آنجا به‌عنوان یکی از اعضای گروه کر سپری کرده و آواز خوانده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی