اخبار پلیس

سخنگوی فراجا :
پلیس با گردنکشان و متعدیان
مماشات نمی کند
گروه حوادث/ سخنگوی فراجا با هشدار به عاملان شهادت مأموران پلیس در کشور از برخورد جدی با مسببان، قاتلان و متعدیان به جان، مال و ناموس مردم خبر داد.
 سردار سعید منتظرالمهدی گفت: تأمین نظم و امنیت جامعه وظیفه حساسی است که بخش عمده آن برعهده پلیس بوده و مأموریت‌های فراوان شهری و مرزی پیش‌روی فراجاست.
وی با اشاره به اینکه شهادت همکاران جزو ناگزیر تعدد مأموریت‌های فراجاست که با زندگی روزمره شهروندان درآمیخته است، افزود: انتهای آرزوی همکارانم در این لباس، شهادت است اما به این معنا نیست که ما از سر تقصیر مسببین و قاتلان آنها می‌گذریم.
وی با اشاره به اجرای مجازات اعدام برای دو شرور قاتل در اصفهان که مأمور نیروی انتظامی را به شهادت رسانده بودند و به تازگی اجرا شد و همچنین اعدام قاتل دو پلیس در بوشهر و هلاکت قاتل فراری پلیس در مخفیگاهش توسط نیروهای نوپو در سال‌ جاری گفت: دستگیری و سپردن قاتلان و متعدیان به جان و ناموس شهروندان به دست عدالت در اولویت‌های کاری فراجا قرار دارد.
منتظرالمهدی با تأکید بر اینکه تنها کشوری که هم مأموریت پلیسی و هم مأموریت مرزبانی را انجام می‌دهد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی است، گفت: به همین دلیل مجموعه انتظامی مجموعه‌ای فراپلیسی است.
وی با اشاره به بیش از ۴۰ عنوان مأموریت پلیسی در طرح جامع فراجا که برای این سازمان بزرگ در نظر گرفته شده است، افزود: رهاورد همه مأموریت‌ها انتظام‌بخشی و استقرار هر چه بیشتر امنیت در سراسر کشور و برای همه شهروندان است و گاه پلیس در این مأموریت‌های متعدد امنیت‌آفرین جان می‌بازد.
سخنگوی پلیس در ادامه گفت: مجرمان بویژه قاتلان نفس بدانند و آگاه باشند پلیس هیچ پرونده‌ای را در نیمه راه رها نمی‌کند و در نهایت عاملان هر جرم و جنایتی که در حال فرار و زندگی پنهانی هستند هر چند گاهی سالیان زیادی طول بکشد و از دست عدالت گریخته باشند را دستگیر و تحویل دستگاه قضا می‌دهد. فراجا در وظیفه خود مبنی بر تأمین امنیت جانی و مالی شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند و برای عمل به وظایفش مرز نمی‌شناسد.
به گفته این مقام ارشد انتظامی، از ابتدای سال‌ جاری تاکنون ۸۳ درصد گروگانگیری و آدم‌ربایی منجر به کشف و شناسایی شده است و بالغ بر ۳۵۷ نفر از آدم‌رباها و گروگانگیرها توسط نیروهای زبده پلیس شناسایی و دستگیر شده‌اند. بدیهی است پلیس در مواجهه با کسانی که امنیت مردم را نشانه گرفته‌اند و با خشونت به جان ومال مردم تعدی و آرامش جامعه را خدشه‌دار و در مقابل فرمان پلیس مقاومت و گردنکشی می‌کنند هرگز مماشات نکرده و در صحنه، تکلیف آنان را مشخص و غائله را ختم می‌کند.
 
کشف 268 کیلو شیشه در زاهدان
گروه حوادث/ فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۲۶۸ کیلو و ۲۰۰گرم ماده مخدر شیشه طی عملیات پلیسی تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان زاهدان خبر داد.
سردار دوستعلی جلیلیان گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان مطلع شدند، قاچاقچیان قصد دارند محموله مواد مخدر را به مرکز کشور انتقال دهند.
بنابراین بلافاصله مأموران وارد عمل شده و با اقدامات پلیسی و هوشمندانه در یک اقدام غافلگیرانه و سریع محل نگهداری محموله را در یک خانه شناسایی کردند. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه قاچاقچیان قبل از رسیدن مأموران از محل متواری شدند، تصریح کرد: در این عملیات طی بازرسی از منزل مقدار ۲۶۸ کیلو و ۲۰۰گرم ماده مخدر شیشه کشف شد.

کلاهبرداری با فروش آثار نقاش معروف
در اینستاگرام
گروه حوادث/ دو کلاهبردار که با فروش آثار نقاش معروف در اینستاگرام کلاهبرداری کرده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس فتا تهران دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل یکی از نقاشان مطرح کشور با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد اشخاصی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار و فروش آثار وی کرده و خسارات مادی و معنوی فراوانی به او وارد شده است.
شاکی در ادامه گفت: تعداد زیادی از هنرجویانی که از آثار بنده استفاده می‌کنند به من خبر دادند مجموعه‌های ما در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است و اشخاصی ناشناس با سوءاستفاده از نام ما اقدام به فروش غیرمجاز این مجموعه‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.
سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی رئیس‌پلیس فتا پایتخت ادامه داد: پس از این شکایت، کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه مشخص شد بیش از 3 صفحه اینستاگرامی با بیش از 100 هزار دنبال‌کننده در این خصوص فعالیت دارند و روزانه تعداد زیادی از مجموعه‌های مربوط به شاکی را با مبالغ ناچیزی در این صفحات به فروش می‌رسانند.
سرهنگ معظمی‌گودرزی افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا 2 نفر از گردانندگان اصلی این صفحات در فضای مجازی شناسایی شده و با اقدامات فنی اطلاعات هویتی و سکونتی متهمان به دست آمد و پس از تشریفات قضایی هر 2 نفر در یکی از مناطق شمال تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شدند. متهمان مدعی شدند با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زده‌ بودند. رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: طبق ماده 23 قانون حمایت از حقوق مؤلفان هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدیدآورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدیدآورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تأدیبی از 6 ماه تا 3 سال محکوم خواهد شد، همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس 096380 یا سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی