در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد

بررسی حادثه مرگ 2 کودک در بوستان زیتون

گروه حوادث/ اعضای شورای اسلامی شهر تهران حادثه فوت ۲ کودک در بوستان زیتون منطقه ۲۱ را در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی کردند.
به گزارش ایرنا، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه فوت ۲ پسربچه گفت: تمام این اتفاقات نشان می‌دهد که باید به سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) توجه کنیم و ایمنی را بالا ببریم.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه، گزارش محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ درخصوص حادثه را دریافت کردند که وی اظهار داشت: مسئولیت نگهداری بوستان زیتون به پیمانکار واگذار شده بود و براساس قرارداد بین شهرداری و پیمانکار، هرگونه خسارت در محدوده پیمان به عهده پیمانکار است.
وی با بیان اینکه چند روز قبل از حادثه بازرسی و بررسی انجام شده است، گفت: تمام موارد بوستان بازرسی و بررسی شده و در محوطه استخر هیچ عدم انطباقی گزارش نشده است. بوستان محصور بوده و فنس دارد و در بازدیدهای مکرر مشکلی از حیث ایمنی گزارش نشده بود.
حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه مردم بدانند که با جدیت با این موضوع برخورد می‌شود، اظهار داشت: از شهردار می‌خواهم در کنار این خانواده باشند تا آنها به آرامش برسند.
مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نیز گفت: باید بررسی می‌کردیم که آیا تجهیزات نصب شده غیرقابل نفوذ بوده یا کیفیت دیگری داشته است همچنین باید سیم خاردار پیش‌بینی می‌شد و یا حلقه‌های لاستیکی به عنوان لایه حفاظتی روی آب قرار می‌گرفت و نگهبان نیز در بوستان باید حضور می‌داشت.
ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: قضاوت وظیفه ما نیست و باید حادثه بررسی و کارشناسی شود تا مشخص شود قصوری بوده یا نبوده است.
عصر پنجشنبه دوم شهریور دو خانواده برای تفریح به بوستان زیتون وردآورد رفته بودند که دو کودک 8 و 11 ساله آنها که پسر خاله بودند هنگام بازی توپشان به داخل مخزن آب بوستان افتاد اما وقتی برای برداشتن توپ وارد محوطه مخزن آب شدند به علت غرق شدن جان باختند.
جستجو
آرشیو تاریخی