صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

طراحی سامانه‌ای برای مشخص شدن بیکاران
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک سامانه پایش در حال طراحی است که در آینده نزدیک دقیقاً تعداد بیکاران ما با حد و رسم مشخص خواهد شد.
سیدصولت مرتضوی در گفت‌وگو با ایلنا، عنوان کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری را مراکز رسمی مانند مرکز آمار ایران و بانک مرکزی و سایر مراکز سنجشی بر اساس آمایش و سنجش اعلام می‌کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سامانه‌ای طراحی شده است که تحقیقاً تمام کسانی را که شاغل هستند مشخص می‌کند، گفت: این سامانه نشان می‌دهد این افراد در چه سِمت و شغلی شاغل هستند، در کدام کارخانه و کارگاه هستند، کارگران ساختمانی کجا کار می‌کنند، بیمه پرداخت می‌کنند یا نمی‌کنند؟ تمام بازنشستگان و تمام کسانی که در سن کار به جمعیت فعال اضافه می‌شوند اینها را ما مشخص می‌کنیم و اعلام خواهیم کرد و بعد دقیقاً مشخص می‌شود که برای کدام اشخاص شغل ایجاد شده است و چه اشخاصی جویای اشتغال هستند.

 

سهمیه‌بندی شکر تکذیب شد

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هیچ کمبودی در تولید و توزیع شکر وجود ندارد و سهمیه‌بندی این کالا نیز کذب است.
مسعود امراللهی ضمن تکذیب سهمیه‌بندی شکر گفت: هیچ‌گونه سهمیه‌بندی شکر در حوزه مصرف‌کننده، صنف و صنعت انجام نمی‌شود، زیرا شکر به اندازه کافی تولید و توزیع شده و هیچ کمبودی در تأمین این کالا نداریم.
وی ادامه داد: 50 هزار تن شکر از طریق بخش خصوصی به استان‌ها تخصیص دادیم که در حال توزیع است. همچنین حدود 62 هزار تن سهمیه هم توسط شرکت بازرگانی دولتی به استان‌ها داده شده که از این میزان هنوز 30هزار‌تن توسط مباشرین معرفی شده از جهاد استان‌ها جذب نشده است و این یعنی التهابی در بازار وجود ندارد.
8 ماده از قانون کار اصلاح می‌شود
معاون روابط کار درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون کار گفت: این قانون در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است و در راستای امنیت شغلی کارگران ۸ماده را اصلاح می‌کنیم.
علی حسین رعیتی‌فرد، درباره نظارت بر قراردادهای کار گفت: در وزارت کار بر سه جانبه‌گرایی اعتقاد داریم. در تمام تصمیم‌گیری‌ها شرکای اجتماعی دخیل هستند. هم در شورای عالی کار و هم شورای عالی اشتغال و شورای عالی حفاظت فنی به صورت سه‌جانبه تصمیم‌گیری می‌شود. در شورای عالی حفاظت فنی که تدوین دستورالعمل‌ها در جهت حفظ و صیانت از نیروی کار انجام می‌شود هم سه جانبه‌گرایی رعایت می‌شود. وی گفت: در مراکز رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما نیز به صورت سه‌جانبه رسیدگی می‌شود.  ما بدون شرکای اجتماعی پرنده بدون بال هستیم. معاون روابط کار وزارت کار گفت: از یک سو کارگران به دنبال دائمی شدن قرارداد خود هستند و از سوی دیگر کارفرمایان اعتقاد دارند با دائمی شدن قرارداد کار کارگران نباید در کارگاه بی‌نظمی به وجود بیاید. درماده 7 و 27اصلاحاتی انجام دادیم.

جستجو
آرشیو تاریخی