صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و چهار - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و چهار - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

حمایت وکیل حاشیه ساز
از بهاییت
خبر اول اینکه، محسن برهانی، وکیل دادگستری که از قضا سابقه تدریس در دانشگاه را نیز داراست، ضمن نادیده گرفتن ماهیت انگلیسی و جاسوسی فرقه بهاییت، این فرقه را صرفاً یک عقیده! خواند و مدعی شد که فرقه ضاله بهاییت صرفاً یک گروه غیرمسلمان است! هرچند وی عمدتاً به خاطر حمایت از اغتشاشگران زن، زندگی آزادی و توهین به مدافعان امنیت شناخته می‌شده است، اما به نظر می‌رسد تلاش دارد حمایت از فرقه ضداسلامی، جاسوس و جعلی بهاییت را هم به کارنامه خود اضافه کند. وی برخلاف همه اسناد و واقعیت‌های موجود و تاریخی که نشان می‌دهد این فرقه از سوی استعمار و قدرت‌های بیگانه و صرفاً برای مقاصد ضددینی و ضربه به اسلام ایجاد شده است، بهاییت را «غیرمسلمان غیرکتابی» خواند. البته ناظران، با مشاهده موضع گیری‌های اخیر وی، معتقدند که این اظهارنظر، بیشتر برای جلب توجه بوده و از مخالف‌خوانی با نظام ایران نشأت می‌گیرد، درست مانند مولوی عبدالحمید که در ابتدا پس از حمایت از آشوبگران، به حمایت از بهاییت و به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل هم رسید. آنچه تعجب ناظران را به دنبال داشته است، این مسأله است که این دو، به رغم فاصله‌های مکانی و حتی فکری، از یک نقطه شروع کرده و در نهایت هم به یک مقصد واحد، یعنی تأیید بهاییت رسیده‌اند!
 

شهادت یک مرزبان
در سیستان و بلوچستان
خبر دیگر اینکه، فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: حوالی ظهر چهارشنبه، تروریست های بزدل در اقدامی ناجوانمردانه با استفاده از سلاح دوربین دار به سمت برجک شماره ۲ پاسگاه میل ۸۴ گروهان مرزی ریگ ملک هنگ مرزی جاوه تیراندازی کردند و سرباز وظیفه «محمد آتش زایی» را که در حال پاسداری از مرزهای ایرانی اسلامی بود، به شهادت رساندند.
 

اشرار مسلح ایذه در تور سپاه
شنیدیم که، اشرار مسلح اتفاقات اخیر ایذه در چنگ نیروهای امنیتی گرفتار شدند. به گزارش سپاه خوزستان، به دنبال اقدامات سازمان یافته این اشرار مسلح و سابقه‌دار شهرستان ایذه در راستای قاچاق مواد مخدر و ایجاد رعب و وحشت، اخاذی و تجاوز به عنف، اعمال منافی عفت، تیراندازی به سمت اموال و مغازه‌های مردم و آلوده کردن جوانان به موادمخدر صنعتی، قتل و… با شناسایی محل اختفا و تردد این عناصر دستور لازم برای دستگیری آنها صادر شد که با مقاومت مسلحانه این افراد شرور مواجه و پس از تیراندازی متقابل 2 نفر از این افراد به هلاکت رسیده و 3 نفر دیگر دستگیر شدند.
 

تأیید احکام متهمان پرونده شهادت شهید عجمیان
دست آخر اینکه، رئیس کل دادگستری استان البرز از تأیید رأی باقی متهمان پرونده شهید عجمیان که در ۱۲ آبان سال گذشته به شهادت رسید در دیوان عالی کشور خبر داد. رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه رأی صادره در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز به غیر از دو محکوم به اعدام، جهت بررسی و صدور حکم مجدد از سوی دیوان عالی به همان شعبه اعاده شده بود، گفت: پس از رسیدگی و صدور احکام مجدد، آرای صادره قطعیت یافت و بدین ترتیب «حمید قره حسنلو» به ۱۵سال حبس نفی بلد و «رضا آریا»، «حسین محمدی» و «مهدی محمدی» هر کدام به ۱۰ سال حبس نفی بلد محکوم شدند. همچنین متهمان «محمد امین اخلاقی ساوجبلاغی»، «امین مهدی شکراللهی» و «فرزانه قره حسنلو» هر کدام به پنج سال حبس نفی بلد و «علی معظمی گودرزی» به سه سال حبس نفی بلد محکوم شدند. فاضلی هریکندی در رابطه با صدور حکم حبس نفی بلد برای این متهمان گفت: اتهام متهمان این پرونده که رسیدگی و منتهی به صدور حکم محکومیت قطعی شد، «قتل عمد» نبوده بلکه حسب مورد «افساد فی الارض» و «محاربه» بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی