صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و چهار - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و چهار - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان


نجات 8 دانش‌آموز و معلم از تله‌کابین شکسته
صبح سه‌شنبه 6 دانش‌آموز و 2 معلم که سوار بر تله‌کابین در نزدیکی شهر «باتاگرام» در ایالت «خیبرپختونخوا» پاکستان در حال رفتن به مدرسه بودند، ناگهان بین زمین و آسمان گرفتار شدند. به گزارش بی‌بی‌سی، این دانش‌آموزان و آموزگاران‌شان که مجبور هستند مسیر روستا تا مدرسه را به دلیل کوهستانی بودن منطقه با تله‌کابین که تنها چهار دقیقه طول می‌کشد طی کنند، ناگهان دو سیم تله‌کابین قطع می‌شود و آنها در ارتفاع ۲۷۴ متری روی دره آویزان می‌مانند.
گروه عملیات نجات ارتش پاکستان تا عصر سه‌شنبه عملیات نجات را در حالی که باد و طوفان شدیدی می‌وزید ادامه دادند تا اینکه تلاش‌ها به نتیجه رسید و در مقابل چشمان نگران والدین، تمام سرنشینان گرفتار به مکان امنی منتقل شدند. این دانش‌آموزان بین ۱۰ تا ۱۶ ساله بودند و «گلفراز» یکی از بزرگسالان در تله‌کابین، تلفنی به رسانه‌های محلی گفته یکی از کودکان که پسری ۱۶ ساله است، عارضه قلبی دارد و برای چند ساعت بیهوش بوده است.
محمد امجد، افسر پلیس محلی از محل حادثه به بی‌بی‌سی گفت: چهار بالگرد در عملیات نجات شرکت کردند و کماندوها سه بار برای نجات اقدام می‌کنند اما موفق نمی‌شوند و فقط تیم امداد توانست مقداری آب و غذا به آنها برساند.
 
 ۱۵ کشته در تصادف اتوبوس مهاجران در مکزیک
در پی برخورد یک دستگاه اتوبوس حامل مهاجران و پناهجویان ونزوئلایی با یک تریلر در بزرگراهی در مکزیک، دست‌کم ۱۵ نفر کشته شدند.
به گزارش الجزیره، این تصادف اواخر روز سه‌شنبه در بزرگراهی رخ داد که ایالت‌های «پوئبلا» و «اوآخاکا» در مکزیک را به هم متصل می‌کند؛ مسیری که قاچاقچیان مهاجر از آن استفاده می‌کنند.  به گفته مقامات ایالتی مکزیک، دست‌کم ۳۶ نفر دیگر در این حادثه زخمی شدند و  بیشتر مسافران اهل ونزوئلا بودند. همچنین هویت راننده اتوبوس و فردی که احتمالاً این سفر را برنامه‌ریزی کرده است هنوز معلوم نیست. قاچاقچیان اغلب از وسایل نقلیه ناایمن برای جابه‌جایی مهاجران استفاده می‌کنند که مملو از مسافر است.
 
آتش‌سوزی بزرگ در برج اداری «تیانجین»
رسانه‌های داخلی چین از وقوع آتش‌سوزی شدید در یک برج‌ ۲۷ طبقه اداری در کلانشهر ساحلی «تیانجین» واقع در شمال این کشور خبر دادند.  این آتش‌سوزی که عصر سه‌شنبه به وقت محلی رخ داده، بسیار گسترده بوده و شعله‌های بزرگ آتش و دود سیاه و غلیظ، منطقه وسیعی را در برگرفته است.
مرکز امداد و نجات آتش‌نشانی تیانجین اعلام کرده حریق از قسمت نمای این ساختمان مرتفع و اداری آغاز شده و تحقیقات برای بررسی علت حادثه در حال انجام است.

شمال غرب ترکیه درگیر حریق جنگلی
رسانه‌های محلی ترکیه گزارش دادند که آتش‌سوزی جنگلی در استان «چناق‌قلعه» واقع در شمال‌غربی این کشور باعث تخلیه بیش از ۱۰۰۰ نفر شد.
به گزارش اسپوتنیک، در مجموع هشت فروند هواپیمای آتش‌نشانی، ۲۶ فروند بالگرد و حدود ۱۸۰ ماشین آتش‌نشانی در عملیات اطفای حریق شرکت دارند.
ابراهیم یوماکلی، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه گفت که خودشان را برای بدترین سناریو آماده می‌کنند. کارشناسان می‌گویند تغییر اقلیم؛ خطر هوای داغ و خشک را افزایش داده و به آتش‌سوزی دامن می‌زند.

جستجو
آرشیو تاریخی