صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و چهار - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و چهار - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

از گوشه و کنار ایران

دستگیری عامل شهادت مأمور پلیس مسجد سلیمان
گروه حوادث/ عامل شهادت مأمور پلیس در مسجدسلیمان با عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی درشیراز دستگیر شد.
علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: این فرد که از سارقان تحت تعقیب بود، پس از شناسایی و تعقیب توسط پلیس آگاهی مسجدسلیمان، اقدام به تیراندازی به سوی مأموران نیروی انتظامی کرد که منجر به شهادت «سعید پویان» از مأموران پلیس آگاهی شهرستان مسجدسلیمان شد.
پس از رصد اطلاعاتی و شناسایی متهم، صدور دستور قضایی دادستان مسجدسلیمان و پیگیری‌ها و تلاش نیروی انتظامی این شهرستان متهم فراری در شیراز دستگیر شد. رئیس کل دادگستری خوزستان از دادستان عمومی  انقلاب شهرستان مسجدسلیمان خواست با تسریع در تحقیقات پرونده مذکور، کیفرخواست در سریع‌ترین زمان ممکن صادر شود.
سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان خوزستان نیز گفت: روز ۲۸ مرداد، ستوان سوم سعید پویان درعملیات بازداشت سارق مسلح با شلیک گلوله به شهادت رسید. پس از فرار قاتل مسلح با تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس شهرستان شیراز و فارسان چهارمحال و بختیاری وی را در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش بازداشت کردند. سردار میرفیضی به کشف یک قبضه کلت کمری از متهم اشاره کرد و ادامه داد: وی در تحقیق‌ پلیس به صراحت به قتل شهید نظم و امنیت سعید پویان اعتراف کرد.

مرگ دختر 4 ساله در خانه خاله
گروه حوادث/  زن جوان برای درمان دل درد خواهرزاده اش، به او مشروبات الکلی دست ساز خوراند و دختر 4 ساله را به کام مرگ کشاند.
به گزارش خبرنگار «ایران»، 21 مرداد زوج جوانی در حالی که دختری 4 ساله را در آغوش داشتند به بیمارستانی در شمال تهران رفتند. دخترک که به سختی نفس می کشید تحت درمان قرار گرفت اما تلاش کادر پزشکی بی نتیجه ماند و دخترک 31 مرداد تسلیم مرگ شد. با اعلام موضوع به  بازپرس امیر حسین علیمردان دستور تحقیقات در این خصوص صادر شد. بدین ترتیب کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند و در تحقیقات خانواده دخترک عنوان کردند: برای انجام کاری بچه را نزد خاله اش گذاشتیم، ساعاتی بعد به دنبالش آمدیم و او را به خانه بردیم. بچه حال خوبی نداشت و ما تصور کردیم که خسته است اما کم کم حالش بد شد و او را به بیمارستان منتقل کردیم. این در حالی بود که پزشکان معالج دخترک، وجود الکل را در خونش تأیید کردند، مأموران جنایی به سراغ خاله دخترک رفته و زن جوان راز مرگ کودک را فاش کرد: روز حادثه بچه دل درد داشت و از آنجایی که هر زمان که خودم دل درد می گرفتم مشروبات الکلی دست ساز می خوردم و حالم خوب می شد، به دختر خواهرم هم مشروب دادم. با خوردن مشروب، آرام شد و در گوشه ای خوابید و تصور کردم که حالش خوب شده است. به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران، زن جوان بازداشت شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی