رئیس‌جمهور عازم ژوهانسبورگ شد

این سفر به دعوت رسمی رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی که ریاست دوره‌ای بریکس را عهده دار است و به منظور شرکت در اجلاس سران بریکس انجام‌ می شود.

رئیس‌جمهور با اعلام اینکه ارتباط با همه کشورهای مستقل دنیا در دستور کار سیاست خارجی دولت سیزدهم است، گفت: بریکس یکی از قدرت‌های نوظهور جهان است و بنای ما همکاری با آن است.
 به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه پیش از عزیمت به ژوهانسبورگ در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف سفر به آفریقای جنوبی گفت: این سفر به دعوت رسمی رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی که ریاست دوره‌ای بریکس را عهده‌دار است و به منظور شرکت در اجلاس سران بریکس انجام‌ می‌شود.
 وی در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود ارتباط با همه کشورهای مستقل دنیا را در دستور‌کار قرار داده است.
 آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: بریکس توانسته کشورهای مستقل را با هدف مشترک همکاری‌های اقتصادی و مقابله با یکجانبه‌گرایی دور هم جمع کند.
 رئیس جمهور با اشاره به اهداف این سفر مطرح کرد: هدف اول این سفر شرکت در اجلاس سران و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران است.
 وی افزود: هدف دیگر این سفر انجام دیدارهای دوجانبه با سران عضو بریکس و کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس است که تمامی این نشست‌ها در جهت توسعه روابط بین ایران و دیگر کشورها صورت خواهد گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی