صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و سه - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و سه - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

قانون ضریب سختی‌کار اصلاح شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اصلاح قانون ضریب سختی کار گفت: با ایجاد انگیزه، بهره‌وری کارگران افزایش پیدا می‌کند. لذا باید کارفرما درک مناسبی از کارگر داشته باشد.
به گزارش ایرنا، سیدصولت مرتضوی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان با اشاره به اهمیت پرداخت بموقع حقوق کارگران افزود: سخت‌تر از فرسودگی کارگری موضوع بی‌انگیزگی است، کارگر باید انگیزه داشته باشد و یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای کارگران، روی گشاده است. وی خاطرنشان کرد: باید برای کارگران ایجاد انگیزه کرد، این کارگران هزینه‌های درمان را خودشان پرداخت می‌کنند و از معدل حقوقشان کم می‌شود. باید سلامتی آنان توسط پزشک مرتب آزمایش شود. من به عنوان وزیر وقتی حقوق نگیرم دچار مشکل می‌شوم، چگونه می‌شود کارگر حقوقش با تأخیر پرداخت شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مشکلات کارگران را درک می‌کنم و این مشکلات باید حتماً برطرف شود. وی با اشاره به مشکل مسکن کارگران تصریح کرد: دولت نهضت ملی مسکن را آغاز کرده و در این زمینه چه کسی سزاوارتر از کارگران است.

سامانه رصد اشتغال روزانه به‌روزرسانی می‌شود
معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه رصد اشتغال کشور با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر روز به‌روزرسانی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیکاری زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در نرخ بیکاری نقش بسزایی دارد و از سوی دیگر یکی از مشکلات بازار کار برای این دو حوزه است. محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی هفته گذشته چندین مرتبه به این موضوع اشاره کرد و گفت: امسال در مصوبات شورای عالی اشتغال کشور بر مهارت‌آموزی و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بانوان تأکید ویژه‌ای شده است.
معاون وزیر تعاون ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم و یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی ما در حوزه اشتغال است. نرخ تحقق ثبت اشتغال در کشور 31درصد است. پیش از این نیز در چند ماه گذشته کریمی بیرانوند درعین حال تعداد بیکاران فارغ‌التحصیل را حدود یک‌ میلیون نفراعلام کرده و بیان کرده بود: فقدان اطلاعات دقیق و تکمیلی از جمله مدرک تحصیلی، سن، رشته، محل زندگی، تراکم جمعیتی استان‌ها و مهارت‌های تخصصی مهم‌ترین چالش اساسی رفع مشکلات فارغ التحصیلان است. وی گام اول را شناخت دقیق و عمیق مسأله بیکاری دانش‌آموختگان عنوان و اضافه کرد: خلأ مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان یکی از چالش‌های اساسی مسأله بیکاری این قشر است.

جستجو
آرشیو تاریخی