صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و سه - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و سه - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

سیل 29 خرداد به روستاهای شرق گلستان خسارت زد
پاکسازی روستاهای سیل‌زده گلستان از گل و لای
آزادشهر - بارندگی شدید و سیلاب عصر 29 خرداد ماه در مناطق شرقی استان گلستان به چندین روستا خسارت زد اما بیشترین خسارت‌ها به روستای قورچای وارد شد بطوری که 150 خانه این روستا به زیر گل و لای سیل رفت.
در پی این خسارت‌ها، 400 نفر نیرو متشکل از گروه‌های جهادی، دستگاه‌های مختلف شهرداری، بهداشت، منابع طبیعی، هلال احمر، سپاه، بسیج و ارتش در کنار اهالی از روز دوشنبه تلاش کردند هرچه زودتر وضعیت خانه‌ها و معابر روستای قورچای را ساماندهی کنند.
 سید جواد کریمی فرماندار آزادشهر به ایرنا گفت: به دستور استاندار گلستان با پای کار بودن تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌های شرق استان و هلال احمر در کنار نیروهای منابع طبیعی و گروه‌های جهادی با همراهی اهالی تا غروب یکشنبه گل و لای تمام خانه‌های آسیب دیده از سیل پاکسازی شد.

خراسان رضوی رتبه برتر را در ایجاد اشتغال کسب کرد
مشهد- دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت خراسان رضوی گفت: کسب رتبه برتر اشتغال کشور و ایجاد ۱۰۶ هزار شغل خالص و رشد ۲۶۰ درصدی توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی در استان خراسان رضوی جزو دستاوردهای دولت در این خطه است.
احسان یوسفی افزود: ۲ هزار و ۹۱۷ طرح در ایام هفته دولت با شعار «دولت مردم» به بهره‌برداری می‌رسد یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی گفت: زمین ۱۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تأمین شده است تا در نهایت از معیشت مردم حمایت بیشتری شود.
وی با بیان اینکه احیای بیش از ۳۵۰ واحد راکد صنعتی یکی دیگر از اقدامات موفق در استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: در طول یک سال اخیر هزار کیلومتر روکش آسفالت و گازرسانی به ۱۶۸ روستا انجام شده است و بر همین اساس تمام روستاهای استان در حال گازرسانی است.
یوسفی افزود: سه و نیم برابر شدن سرمایه‌گذاری خارجی در استان خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته و رشد ۴۳ درصدی ترانزیت استان در یک سال اخیر نیز از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در استان خراسان رضوی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی