اخبــــار

مشمولان خدمت سربازی می‌توانند در فراخوان جذب هیأت‌علمی ثبت‌نام کنند
رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم گفت: برای اولین بار فرصتی ایجاد شده است تا مشمولان خدمت سربازی غیر غایب دارای مدرک دکتری در فراخوان جذب اعضای هیأت علمی ثبت‌نام کنند.
به گزارش ایسنا، محمد خلج امیرحسینی گفت: اولین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۲ از روز شنبه ۴ شهریورماه آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۱۶ شهریورماه ادامه دارد که این فراخوان دارای دو ویژگی خاص نسبت به فراخوان‌های قبلی است. برای اولین بار این فرصت فراهم شد تا دانش آموختگان دکتری که فاقد کارت پایان خدمت هستند یا در حال طی کردن دوره خدمت نظام وظیفه هستند به شرط نداشتن غیبت، در فراخوان جذب شرکت و وارد رقابت جذب شوند.
خلج گفت: طبق قول مساعد ستاد کل نیروهای مسلح، این مشمولان اگر موفق به طی فرایند جذب دانشگاه‌ها شوند به عنوان عضو هیأت علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه طی می‌کنند.  رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم اظهار داشت: همچنین برای اولین بار قبل از آغاز فراخوان، مجوزهای استخدامی از سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه اخذ شده است و برای افرادی که فرایند جذب را طی کنند و حکم تأیید هیأت مرکزی جذب را دریافت کنند بلافاصله ردیف استخدامی تعریف می‌شود. ظرفیت پذیرش در این دوره حدود ۱۶۰۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های دولتی و حدود ۱۴۰۰ عضو در مؤسسات غیردولتی است. این امکان فراهم شده است تا افرادی که جزو سه نفر اول فرایند جذب در هر کد رشته محل باشند اگر به عنوان عضو هیأت علمی انتخاب نشوند و دارای شرایط علمی و عمومی باشند، بتوانند به عنوان حق‌التدریس در دانشگاه‌های دولتی و عضو پیمانی در مؤسسات آموزش عالی غیردولتی مشغول فعالیت علمی آموزشی شوند.


حواله بیش از ۷۰۰ میلیون دلار ارز برای تأمین مواد اولیه دارویی
رئیس سازمان غذا و دارو در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فرآورده‌های دارویی از اختصاص دو هزارمیلیارد تومان از سوی بانک مرکزی برای حمایت از سازمان‌های بیمه‌گر در قالب طرح دارویار، خبر داد و گفت: با وجود مشکلاتی که داریم، اکنون میزان کمبودهای دارویی در کشور کمتر از 4درصد است. سیدحیدر محمدی افزود: اتاق شیشه‌ای در سازمان غذا و دارو ایجاد و بیش از ۷۰۰ میلیون دلار ارز برای تأمین مواد اولیه دارویی حواله شده است؛ از طرفی سازمان برنامه و بودجه ۱۲ هزار میلیارد دلار در خرداد و ۲ هزار میلیارد دلار در مرداد تخصیص داده که در بیمه‌ها تزریق شده است. محمدی با تأکید بر اینکه شرایط خوبی از لحاظ وضعیت دارویی داریم، گفت: حواله‌های ارزی بموقع انجام می‌شود و ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز از بانک مرکزی درخواست کردیم که مجموعه‌ها باید در این زمینه به ما کمک کنند.
معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر کمبودی در بخش آنتی بیوتیک‌ها، داروهای بایوتک، اعصاب و روان و سرم‌های تزریقی نداریم. از این رو بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مرتبط باید مشکلات انتقال ارز را برطرف کنند و نباید در حالت طبیعی کمبودی داشته باشیم زیرا توان بسیار بالایی در صنایع دارویی با بیش از ۵۰ شرکت تولید‌کننده مواد اولیه داریم.

جستجو
آرشیو تاریخی