شهردار تهران در صحن شورای شهر:

انتصابات شهرداری قانونی بوده است


شهردار تهران روز گذشته برای پاسخگویی به سؤالات اعضای شورا درباره انتصابات در شهرداری و اینکه گفته شده موافق با موارد قید شده در اساسنامه سال 93 نیست و همچنین در مورد جابه‌جایی سامانه حمل‌و‌نقل معلولان و جانبازان در صحن شورا حاضر شد.
به گزارش سایت شهر، علیرضا زاکانی با بیان اینکه در زمینه موضوع انتصابات تذکراتی داده شده است و ما پاسخ دادیم، یادآور شد: ۲۳ماه و ۲۰ روز است که در شهرداری در خدمت مردم هستیم و همه اتفاقاتی که در این مدت رقم خورده، برای صیانت از قانون بوده و خواسته شورا و شهرداری تهران هم همین بوده است.

۹۰ درصد مدیران از داخل شهرداری انتخاب شده‌اند
شهردار تهران با بیان اینکه در ماه‌های اول حدود 5 هزار رزومه دریافت کردیم، گفت: 820 نفر در کانون ارزیابی قرار گرفتند و بیش از 110 انتصاب از مسیر این کانون انجام شد. ارزیابی‌ها برای اولین‌بار توسط اساتید صورت گرفت. زاکانی با بیان اینکه این رویه به‌عنوان الگو مورد تمجید بود، خاطرنشان کرد: موضوع دوم تعامل با شوراست. امروز در ۲۳ ماه کار و تلاش خود از ۹۹۸ مدیر، ۹۰۲ نفر را از داخل شهرداری انتخاب کرده‌ایم یعنی ۹۰.۴ درصد مدیران داخلی هستند و این افتخار بزرگی است که شاید در گذشته کمتر دیده شده باشد.
پیش بینی نقاط مختلف
در سطح شهر برای خدمات رسانی به معلولان
به گزارش ایرنا، در این جلسه سید جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران، سؤال خود را درباره جابه‌جایی سامانه حمل‌و‌نقل معلولان و جانبازان در شهر تهران مطرح‌ کرد. وی با بیان اینکه در شهر تهران چند ۱۰ هزار جانباز ویلچری داریم و شهر برای افراد سالمند، کودک و معلول ایمن نیست، گفت: در سال ۸۹ سامانه‌ای برای معلولان طراحی شد تا بتوانند همچون دیگر شهروندان در شهر تردد کنند اما در مکاتباتی که با شهردار انجام گرفته مصوب شده است این سامانه به سازمان تاکسیرانی واگذار شود.
تشکری‌هاشمی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی شرایط مدیریت این سامانه را ندارد، اظهار داشت: چند روز پیش لایحه‌ای به شورا ارائه شد و بر اساس آن، تعرفه سرویس دانش‌آموزان استثنایی به این شکل بود که والدین مبالغ را بپردازند و پس از آن مبلغ به خانواده‌ها پرداخت شود و همین نگرانی برای سامانه معلولان نیز وجود دارد. زمین سامانه برای واگذاری به مرکز تهران هوشمند پیش‌بینی شده است اما این اقدام به صورت سلسله‌مراتبی و دستوری قابل انجام نیست. از شهرداری خواستار اختصاص چند نقطه برای راه‌اندازی سامانه، پیش‌بینی پاتوق، عدم واگذاری مدیریت به سازمان تاکسیرانی و لزوم تصویب موضوع واگذاری زمین‌ها در قالب مجمع عمومی اتوبوسرانی در شورا، هستیم.
شهردار تهران در ادامه اظهار داشت: در موضوع جابه‌جایی سامانه هفت نکته مطرح‌ شد اما جدا کردن سامانه را انجام نداده و زمینی واگذار نکرده‌ایم. مناسب‌سازی مورد توجه ویژه بوده و بودجه این حوزه افزایش داشته است.
زاکانی با بیان اینکه سامانه در مسیر درست خود نبود، اظهار داشت: 4 هزار و ۳۵۰ نفر از این سامانه استفاده می‌کنند، در حالی که بیش از ۱۰ هزار جانباز بالای ۵۰ درصد در سطح شهر حضور دارند و بخشی از این افراد نمی‌توانستند از خدمات استفاده کنند. معلولان تنها در منطقه ۲ و ۵ ساکن نیستند و سیاست شهرداری پیش‌بینی نقاط مختلف در سطح شهر برای خدمات‌رسانی به معلولان است. زاکانی گفت: جابه‌جایی مدیریت به سازمان تاکسیرانی انجام نشد، چراکه قرار بود سازمان تاکسیرانی تأمین ۳۰ هزار ون را بر عهده بگیرد و چون سامانه معلولان عملاً ون‌محور است بحث این بود که از ظرفیت سازمان تاکسیرانی نیز استفاده کنیم که منوط به تصمیم شوراست. وی افزود: سامانه معلولان و جانبازان ۸۲ ون، ۲۰ اتوبوس و هشت مینی‌بوس داشت و سال قبل ۲۰ ون ویژه و ۲۰ دستگاه اتوبوس هم به ناوگان اضافه شد.