صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و دو - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و دو - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی سالانه بانک ملی ایران:
تسهیلات زوار اربعین قرض‌الحسنه است
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی سالانه بانک ملی ایران گفت: تسهیلات پرداختی به زائران اربعین به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.
به گزارش شادا، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران دوره منتهی به پایان سال 1401 و در جمع هیأت عامل این بانک با تأکید بر اینکه عملکرد بانک ملی ایران در سال1402 باید بهتر از سال گذشته باشد، اظهار داشت: بانک ملی به‌عنوان بانکی که گرچه یک نزول و افول در برخی از شاخص‌های کلان خود داشته است، اما در دوره جدید بویژه از سال 1400 شواهد روشن و غیر قابل انکاری وجود دارد مبنی بر اینکه انضباط مالی و همچنین هدفگذاری‌های اقتصادی روشنی در بانک مشاهده می‌شود. خاندوزی افزود: این چشم‌انداز باید صحیح‌تر و دقیق‌تر پیش‌روی مدیران در رده‌های مختلف مدیریتی بانک قرار بگیرد و مجموعه الزاماتی که این چشم‌انداز نیاز دارد که محقق بشود، خیلی شسته و رفته‌تر به‌عنوان ضوابط لازم‌الرعایه مدیریتی بانک ملی پیش چشم مدیران و کارکنان بانک ملی باشد، چرا که کمک خواهد کرد این مسیر و تغییر مسیر پیش‌روی بانک نه یک تغییر موقت بلکه مداوم باشد و باید امید داشته باشیم که در سال‌های آینده نیز روند بهبود و پیشرفت تداوم یابد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سخنانش به محور ناترازی نقدی بانک ملی ایران اشاره کرد و در این زمینه اظهار داشت: ناترازی نقدی بانک به شکل موضعی و فصلی قابل مدیریت است و در این زمینه نیز مدیریت بانک با اتخاذ برخی ترتیباتی که در اواخر سال 1401 انجام گرفت، نشان داد می‌شود اضافه‌برداشت‌های بانک را به صفر و به حداقل رساند. خاندوزی افزود: به دلیل اینکه این مسأله به شکل ساختاری حل نشده است، به محض اینکه یک بانک مجدداً به سمت انجام وظایف خود بازمی‌گردد، این بیماری دوباره عود می‌کند و به نظرم در مورد ناترازی نقدی بانک‌ها باید برنامه‌ای جدی داشت. وی افزود: هرچند این عارضه تا حدی برون‌زا و ناشی از عواملی است که از بیرون به مدیریت بانک تحمیل می‌شود، اما مدیریت بانک باید  با سعی خود به قدری که این مشکل قابل علاج و چاره است، ترتیباتی اتخاذ کند که این ناترازی‌ها (حداقل ناترازی نقدی بانک) روند کاهنده داشته باشد. وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه بانک ملی ایران باید هر چه سریع‌تر بنگاه‌های غیرضروری خود را واگذار کند، افزود: از بانک ملی ایران این مطالبه را داریم که سال‌ جاری طوری عمل کرده و تحول ایجاد کند که در پایان سال 1402 احساس کنیم گویا یک بانکدار دیگری بر سرکار آمده است.

لایحه اصلاح قانون بیمه تا پایان سال‌جاری تهیه شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی خطاب به مدیران و هیأت عامل آن خواست، متن لایحه اصلاح قانون بیمه را حداکثر تا پایان سال‌جاری تهیه کنند.
به گزارش وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی در سخنان خود با بیان اینکه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی به‌عنوان نهاد محوری و تنظیم‌گر صنعت بیمه، در تمام موفقیت‌ها و پیشرفت‌های صنعت بیمه کشور شریک است، یادآور شد: البته بدیهی است، در مواردی که صنعت بیمه دچار نقصان و خلل‌های ساختاری ناشی از سازوکارها و قواعد تنظیم‌گری است، دولت انتظار داشته باشد، بیمه مرکزی نقش اصلاح‌گر خود را ایفا کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی