صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و دو - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و دو - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

 منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با وزش باد، کانون‌های گردوغبار در تالاب بین‌المللی گاوخونی فعال شد و نه تنها شهر تالابی ورزنه، بلکه ۱۵ شهرستان استان هم تحت‌تأثیر این کانون‌های گرد و غبار قرار گرفت.
 علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور: در حال حاضر ۴۰ میز تخصصی در حوزه گردشگری داریم و میز گردشگری هنر می‌تواند حلقه اتصال گردشگری و صنایع‌دستی باشد.
 مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست درباره پسرفت دریای خزر گفت: روسیه پیام داده که آماده همکاری بیشتر با ایران در زمینه مسائل این حوزه هستیم.
 مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: کارگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی جزو مقاصد مهم گردشگری بوده و بازارچه‌های صنایع‌دستی بدون امکانات گردشگری محیطی خشک خواهد بود. شهرهای جهانی صنایع‌دستی فرصتی مناسب برای ایجاد بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری است.

 سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس گفت: واگذاری فضای سبز به شهرداری‌ها ذیل مولدسازی اتفاق افتاده است، یعنی از این فضای سبز به‌عنوان وسیله‌ای برای تولید و اشتغال استفاده کنیم. این تفکر که روی جنگل برای تأمین مالی حساب باز کنیم، تفکری خطرناک است.
 شیدا آکار، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شهریار از ابلاغ اخطاریه محیط‌زیستی برای ۱۶ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی آلاینده این شهرستان خبر داد.
 وحید جعفریان، مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه خسارت ناشی از طوفان‌های ماسه‌ای بر کشورمان بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار در سال است، گفت: در حال حاضر طرح جهادی ۳ میلیون هکتاری مقابله با بیابان‌زایی در مناطق بحرانی فرسایش بادی با مشارکت وزارت کشور در ۱۲ استان شاخص بیابانی از جمله استان قم تهیه و تدوین شده است.

 داوود قاسم‌زاده، معاون توسعه مدیریت، منابع و حقوقی حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی گفت: هوشمندسازی حفاظت از عرصه‌های طبیعی، جلوگیری از شکار و هوشمندسازی سامانه‌های هشدار حریق در جنگل‌های ارسباران و تالاب قوری‌گول عملیاتی شده است و تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی