صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و دو - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و دو - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور به طور کامل در مدار تولید قرار گرفت
اهواز- مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: با رفع اشکال واحد سوم نیروگاه در کمترین زمان ممکن، اکنون تمام واحدهای تولید برق این نیروگاه در مدار تولید برق هستند.
حسن حافظی‌بیرگانی اظهار کرد: واحد شماره سه این نیروگاه که به دلیل نشتی شدید در قسمت «بویلر» آن از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از تعمیرات اضطراری، در کمترین زمان ممکن مجدداً راه‌اندازی شد و به شبکه سراسری برق کشور پیوست.
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز افزود: پس از بررسی‌های اولیه و اقدامات کارشناسی تیم‌های تعمیراتی و بهره‌برداری، نشتی‌های ایجاد شده در هفت نقطه «بویلر» شناسایی شدند که به‌ دلیل نیاز شدید شبکه برق کشور، متخصصان نیروگاه رامین در شرایط سخت گرمای بالای 50 درجه و رطوبت بسیار زیاد این روزهای اهواز، توانستند در کمترین زمان ممکن لوله‌های معیوب را تعویض کنند تا زمینه اتصال واحد مذکور به شبکه برق سراسری فراهم شود.
 نیروگاه «رامین» اهواز بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور است. این نیروگاه، برق حدود ۴۲ درصد استان خوزستان و ۶ درصد ایران را تولید می‌کند.

رتبه اول  کهگیلویه و بویراحمد در مصرف آنتی‌بیوتیک و کورتن
یاسوج - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به نسبت جمعیت مقام اول مصرف آنتی‌بیوتیک، سرم و کورتن را در کشور دارد.
دکتر افشار با اشاره به اینکه سهمیه دارویی استان هشت دهم درصد است، به رسانه‌ها گفت: در مطب‌های خصوصی سرم‌تراپی و کورتن درمانی رواج زیادی دارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: متأسفانه کهگیلویه و بویراحمد در مصرف دارو‌های کورتن و آنتی‌بیوتیک به نسبت جمعیت خود رتبه اول کشور را دارند که این دارو‌ها می‌تواند در بلندمدت عوارضی را در پی داشته باشد.
وی ادامه داد : سه قلم دارویی، انواع سرم، کورتن و آنتی‌بیوتیک به ترتیب بیشترین مصرف دارویی را در استان دارند.
افشار گفت: بیشتر کمبود‌های دارویی در کهگیلویه و بویراحمد، مربوط به ۵ درصد دارو‌های وارداتی بوده که بیشتر شامل دارو‌های بیمار‌های خاص و سرطانی است.
 وی افزود: نحوه توزیع این دارو‌ها به گونه‌ای است که چون در شهرستان‌ها متخصص لازم برای تجویز وجود ندارد بنابراین باید در مرکز استان توزیع شود. وی با اشاره به برخی باور‌های غلط در خصوص نگهداری دارو‌ها گفت: مشاهده می‌شود که خانواده‌ها عمدتاً قرص‌ها و کپسول‌ها را در یخچال نگهداری می‌کنند در حالی که این دارو‌ها خاصیت دارویی خود را به علت رطوبت درون یخچال از دست می‌دهند.

رشد ۸.۴درصدی فرزندآوری در گلستان
گرگان- مدیرکل ثبت‌ احوال گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹هزار و ۵۲۶ واقعه ولادت در استان ثبت شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیانگر رشد ۸.۴درصدی است.
 حمیدرضا مطیع افزود: گلستان سال گذشته در واقعه ولادت رتبه پنجم، در ازدواج رتبه ششم، در طلاق رتبه هفدهم و در رشد طبیعی جمعیت رتبه پنجم کشور را کسب کرد.
وی بیان کرد: این استان سال گذشته در ازدواج با ثبت پنج هزار و ۴۱۳ واقعه شاهد ۲.۳درصد کاهش و در طلاق با هزار و ۵۱۵ واقعه شاهد رشد ۱۰درصدی بود.
مدیرکل ثبت‌احوال گلستان با اشاره به برنامه‌ریزی این اداره‌ کل برای پوشش ۱۰۰درصدی دریافت کارت ملی هوشمند ساکنان استان گفت: برای بیش از ۹۰درصد درخواست‌ها، کارت هوشمند ملی صادر شده است
مطیع اجرای طرح صدور سند سجلی برای مشاهیر گلستان بویژه 4هزار شهید و راه‌اندازی اطلس جمعیتی را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل برشمرد.

وجود 91 مدرسه سنگی در آذربایجان شرقی
تبریز - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی از وجود 91 مدرسه سنگی در استان خبر داد.
به گزارش فارس، فرهاد فرهودی محمدزاده گفت: در آذربایجان‌شرقی هیچ مدرسه خشتی نداریم و همگی در سال ۱۴۰۰ برچیده شده‌اند اما تعداد مدارس سنگی ۹۱ مدرسه است که هر کدام از آنها هم به سه دسته تقسیم شده‌اند که یکسری به استحکام نیاز دارند که تعداد آنها ۴۶ مورد مدرسه است که این مدارس ظرف ۲ سال آینده بهسازی خواهند شد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: این نهاد بر مبنای اعلام نیاز آموزش و پرورش اقدام به تجهیز می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی