از گوشه و کنار ایران

تشییع پیکر 2 شهید
نیروی انتظامی در اصفهان
پیکر مطهر ۲ شهید مدافع امنیت که هنگام دستگیری قاتل مسلح در اصفهان به شهادت رسیده بودند، با حضور مردم شهیدپرور اصفهان و مسئولان استان از میدان فیض این شهر تشییع و در گلستان شهدا به خاک سپرده شدند.
ستوان سوم «امیر حسین‌زاده احمدی »و استوار یکم «محمد احسان شفیعی »عصر جمعه گذشته- 27 مرداد- در جریان دستگیری یک قاتل در چهارراه وکلای اصفهان به شهادت رسیده بودند.

صدور کیفرخواست برای 2 کارچاق‌کن
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور کیفرخواست در پرونده ۲ کارچاق‌کن که ادعای نفوذ در پرونده‌های قضایی را داشتند خبر داد.
 مجتبی قهرمانی در تشریح این پرونده گفت: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم مبارزه با فساد برون و درون دستگاهی، برای ۲ کارچاق‌کن که ادعای نفوذ در پرونده‌های قضایی را داشتند، کیفرخواست صادر شد.
بنابر گزارش حفاظت و اطلاعات دادگستری استان هرمزگان، این دو نفر با فریبکاری و ادعای اینکه می‌توانند با اعمال نفوذ، روند پرونده‌های قضایی را تغییر دهند از برخی از طرفین پرونده‌ها در دادگستری استان هرمزگان تقاضای وجه و سکه طلا می‌کردند که در نتیجه تحقیقات فنی و اطلاعاتی مشخص شد، ادعای نفوذ نیز صحت ندارد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه پس از کار دقیق فنی توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان هرمزگان این دو نفر شناسایی و دستگیر شدند، اظهار کرد: از متهمان ۳۰ عدد سکه طلا کشف و ضبط شده است.
پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری دو شهرستان بندرعباس ارسال شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین به مراجعان دستگاه قضایی و عموم مردم توصیه کرد: با حفظ هوشیاری، فریب مدعیان دروغین نفوذ را نخورند و در صورت مواجهه با مواردی از این دست مراتب را به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اعلام کنند.
 
دستور قضایی برای بررسی علت آتش‌سوزی کارخانه عطر
رئیس کل دادگستری استان سمنان به دنبال وقوع حادثه آتش‌سوزی در کارخانه تولید عطر و ادکلن شهرک صنعتی ایوانکی به رئیس حوزه قضایی بخش ایوانکی دستور داد، در بازدید از محل، علت وقوع این حادثه را بررسی و پیگیری قانونی کند.
 محمدجعفر عبدالهی اظهار کرد: با توجه به وقوع حادثه آتش‌سوزی روز یکشنبه، در شهرک صنعتی ایوانکی از رئیس حوزه قضایی این بخش خواسته شده ضمن ورود قانونی به این حادثه، گزارش بررسی‌های قضایی از این حادثه را به دادگستری کل استان اعلام کند.
وی ادامه داد: بنا به اطلاعات اولیه متأسفانه برخی از نیروهای شاغل در این واحد تولیدی آسیب دیده‌اند.
رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرک صنعتی ایوانکی از شهرک‌های تولیدی فعال و پرتعداد از حیث واحدهای اشتغال‌آفرین به شمار می‌آید از مسئولان خواسته شده ضمن همکاری با عوامل اجرایی، علت تامه وقوع حادثه به دادگستری کل اعلام شود.
 
 پایان سرقت‌های سریالی مأموران قلابی
چهار مأمور قلابی که از مردم شهریار سرقت می‌کردند دستگیر شدند.
سرهنگ علی سواری‌پور، رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران گفت: با وقوع اخاذی و سرقت‌های سریالی از شهروندان در پوشش جعل عنوان پلیس در شهریار، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان می‌داد، چهار سارق حرفه‌ای ابتدا طعمه‌های خود را شناسایی کرده و سپس به بهانه‌های مختلف با جعل عنوان پلیس از این افراد اخاذی و سرقت کرده‌اند.
 رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران گفت: مأموران با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم متوجه شدند، متهمان افرادی سابقه‌دار بوده و با یک دستگاه خودروی پراید اعمال مجرمانه خود را انجام می‌دهند.
پس از شناسایی هویت این افراد با اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه این باند را نیز ردیابی کرده و با هماهنگی مرجع قضایی متهمان را در یک عملیات منسجم در اندیشه شهریار دستگیر کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی