صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

قطع اینترنت در پادگان اشرف3
 خبر اول اینکه،دولت آلبانی در تازه‌ترین ممنوعیت وضع شده علیه منافقین، شبکه اینترنت مقر اشرف3 را قطع کرد. به گزارش تسنیم به نقل از منابع آگاه امنیتی، این اقدام برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی منافقین صورت گرفته است و در پی آن، اعضای این گروهک مجبور به استفاده از اینترنت سیم‌کارت و برخی روش‌های غیرقانونی دیگر شده‌اند. پیش از این نیز پلیس ضدتروریسم آلبانی، خردادماه سال‌جاری با ورود به مقر اشرف3، تعداد زیادی از کامپیوترها، سرورها و هاردهای متعلق به یگان سایبری منافقین را ضبط کرده بود. گفته می‌شود سرورهایی که از این گروهک توقیف شده، حاوی اطلاعات زیادی خصوصاً درباره رابطین منافقین در داخل کشور بوده که بنا بر گفته برخی منابع، این اطلاعات به ایران نیز منتقل شده است. با توقیف تجهیزات یگان سایبری منافقین، اعضای این گروهک ناچار به شیفت‌بندی برای استفاده از تعداد محدود سیستم‌های باقی‌مانده شده‌اند.
منافقین پس از اخراج از عراق و انتقال به آلبانی و دوری از مرزهای ایران و نیز به دلیل کهولت سن اعضا و ناکامی در عضوگیری و جذب نیروی جدید، روی به اقدامات سایبری و فعالیت‌های جاسوسی و جذب در فضای مجازی آورده‌اند.وخامت اوضاع منافقین در داخل و خارج از کشور عمیق‌تر از آن است که در یک گزارش بیان شود؛ از حکم ممنوعیت ورود و خروج از آلبانی برای سرکرده این گروهک تا مرگ‌های مشکوک زنجیره‌ای اعضای شورای مرکزی سازمان و تشدید کنترل‌های دولت آلبانی روی ورود و خروج اعضا به درون اردوگاه و.... در داخل نیز شبکه‌ها و هسته‌های وابسته به جریان نفاق به طور متوالی شناسایی و منهدم می‌شوند و توان عملیاتی این گروهک در داخل کشور به پایین‌ترین میزان خود پس از آشوب 1401 رسیده است.

مولوی نقشبندی بازداشت شد
 دست آخر اینکه، دادگستری استان سیستان و بلوچستان با اعلام خبر بازداشت مولوی نقشبندی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متأسفانه مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه اهل سنت راسک، طی ماه‌های اخیر مواضع تند، تحریک کننده و همسو با مخالفان امنیت و آرامش کشور داشته و در خطبه‌های نمازجمعه و جلسات خود با سخنرانی‌های کذب و به دور از واقعیت، مردم را به آشوب و اغتشاش‌های خیابانی دعوت می‌کرد که در همین راستا از وی دعوت شد تا در زاهدان حضور پیدا کند و در خصوص پاره‌ای از مطالب به وی تذکر داده شود. با توجه به اینکه نامبرده مولوی و در زمره ائمه جمعه می‌باشد، موارد تخلفات به وی اعلام و صرفاً با نگاه ارشادی و در فضایی صمیمی تذکرات لازم به او داده شد، اما متأسفانه مولوی نقشبندی بر مواضع اشتباه خود پافشاری کرده و در نهایت پس از اصرار بر تکرار اقدامات اشتباه و خلاف قانون، وی به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق سخنرانی‌های کذب، تهمت و افترا به نظام جمهوری اسلامی ایران و اقدام علیه امنیت ملی و تصرف غیر قانونی اراضی ملی بازداشت و برای وی پرونده قضایی تشکیل شد.

جستجو
آرشیو تاریخی