صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

از گوشه و کنار ایران

پاکسازی حاشیه اتوبان؛ مجازات دو متهم
دو متهم در یک پرونده غیر محیط زیستی با رأی قاضی دادسرای عمومی و انقلاب شهرری به پاکسازی حاشیه بزرگراه تندگویان محکوم شدند.
محمد رستگاری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: به‌کارگیری متخلفان برای حراست از عرصه‌های طبیعت و محیط زیست ابتکاری قانونی است که به منظور اقدامات تأمینی و تربیتی و یا حبس‌زدایی توسط دستگاه قضایی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه براساس رأی دادگاه، متهمان به پاکسازی طبیعت و جمع‌آوری پسماند، تحت نظارت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری محکوم شدند، تصریح کرد: بر همین اساس حاشیه اتوبان تندگویان توسط متهمان از زباله پاکسازی شد و در حدود ۴۰ کیسه زباله جمع‌آوری شد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رستگاری در پایان اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت پذیرفته، این رویه در مراجع قضایی شهرستان ادامه خواهد داشت.

 آتش‌سوزی در کارخانه عطرسازی گرمسار
آتش‌سوزی در 2 کارخانه تولید عطر و ادکلن در شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار 20 مصدوم برجا گذاشت.
علیرضا باغبان سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: انفجار و آتش‌سوزی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه یکشنبه به آتش‌نشانی و هلال احمر گزارش شد و ۲ تیم از آتش‌نشانی شعبه‌های گرمسار و پاکدشت در استان سمنان به محل حادثه اعزام شدند. پس از مهار آتش مشخص شد در این حادثه 20 کارگر مصدوم شدند و کارشناسان در حال بررسی علت این انفجار و آتش‌سوزی هستند.

پاتک پلیس به شیطان‌پرستان کرج
سازمان اطلاعات فراجا 8 مرد و 3 زن را که مراسم شیطان‌پرستی در شهرستان کرج برگزار کرده بودند، دستگیر کرد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان اطلاعات فراجا، در پی گزارشات مردمی، عوامل سازمان اطلاعات فراجا با انجام اقدامات اطلاعاتی و همچنین پشتیبانی عوامل انتظامی در یک اقدام ضربتی ساعت ۲ بامداد جمعه ۲۷ مرداد به ۲ باغ در اطراف کرج که اقدام به برگزاری مراسم شیطان‌پرستی در قالب پارتی‌های مختلط همراه با مصرف مشروبات الکلی و اعمال منافی عفت می‌کردند، رفته و در عملیاتی ضربتی ۱۱ نفر از گردانندگان مراسم را که هشت مرد و سه زن بودند، دستگیر کردند. همچنین مقادیر قابل توجهی مشروبات الکلی دست‌ساز و وسایل استحصال مشروبات کشف و ضبط شد.
عوامل دستگیرشده در این مکان‌ها اقدام به استحصال مشروبات الکلی به صورت دست‌ساز نیز می‌کردند.
 
دستگیری سارقان طلافروشی در زنجان
سارقان طلافروشی در زنجان که بیش از نیم‌کیلو طلا سرقت کرده بودند، در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
سردار محمد طراقیه فرمانده انتظامی استان زنجان در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت از یک طلافروشی، دستگیری عامل یا عاملان این سرقت به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان قرار گرفت. مأموران با بررسی میدانی و انجام یکسری اقدامات هوشمندانه پلیسی سرانجام ۲ سارق را در این رابطه شناسایی و طی عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
سردار طراقیه تصریح کرد: در بازرسی از منزل این ۲ متهم اموال سرقتی شامل سه عدد دستبند، یک عدد انگشتر، ۲ عدد زنجیر با پلاک و چهار عدد سکه در مجموع به وزن بیش از نیم‌کیلوگرم و به ارزش ۱۵ میلیارد ریال کشف شد که طلاها به مالباخته تحویل شد و متهمان با قرار مقام قضایی روانه زندان شدند.
 
پایان فرار قاتل مسلح در شوش
دادستان عمومی و انقلاب شوش از دستگیری متهم به قتل ۲ نفر از شهروندان «شهر حر» شوش با سلاح گرم در کمتر از یک ساعت خبر داد.
  مسلم کرم‌اللهی گفت: پس از وقوع قتل ۲ نفر با اسلحه کلت کمری در شهر حر شهرستان شوش، موضوع به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های امنیتی و انتظامی شهرستان قرار گرفت و مأموران پلیس طی یک عملیات ضربتی، متهم را در کمتر از یک ساعت دستگیر و اسلحه به‌کار رفته در این جنایت را نیز کشف و ضبط کردند.دادستان عمومی و انقلاب شوش انگیزه خانوادگی را دلیل وقوع این قتل‌ها دانست و بیان کرد: متهم در پی اختلافات خانوادگی، دست به جنایت زده بود.
 
کاهش 50 درصدی قربانیان رانندگی در ساوه
فرمانده انتظامی ساوه از کاهش 50 درصدی حوادث رانندگی منجر به فوت در سال جاری در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «علی‌اکبر عیسی‌آبادی» گفت: تصادفات فوتی درون‌شهری این شهرستان از ۱۴ نفر متوفی در سال گذشته به هفت نفر در سال‌جاری کاهش پیدا کرده است‌.وی، با بیان اینکه تصادفات منجر به جرح و خسارت شهرستان ساوه در این مدت نیز با همین مقدار کاهش روبه‌رو است، افزود: در کنار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، برخی اقدامات از جمله اصلاح نقاط حادثه‌خیز از سوی اعضای شورای ترافیک در این کاهش تأثیر‌گذار است.
فرمانده انتظامی ساوه اظهار کرد: بیشترین علت بروز تصادفات این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون، مربوط به رعایت نکردن حق تقدم عبور، توجه نکردن به جلو ناشی از عجله و شتاب بی‌مورد و تغییر مسیرهای ناگهانی از سوی رانندگان گزارش شده است.
همچنین بر اساس بررسی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی، بیشترین ساعت وقوع تصادف در معابر درون‌شهری از ساعات ۱۰ تا ۱۲ بامداد و بعدازظهر نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۱ است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی