صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

چهل امیرانی المپیکی شد
شرمینه چهل امیرانی در سومین روز مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان باکو دومین سهمیه المپیک ۲۰۲۴ کاروان ایران را گرفت. چهل امیرانی ملی‌پوش تفنگ که برای اولین بار حضور در مسابقات قهرمانی جهان تیراندازی را تجربه می‌کند، با امتیاز 632.5 و دومی دور مقدماتی، راهی فینال شد. او در رقابت با تیراندازان برتر ۱۰ متر بادی با پنجمی جهان، سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ را گرفت تا بعد از هانیه رستمیان ملی‌پوش تپانچه‌، دومین تیراندازی باشد که دومین سهمیه المپیک کاروان ایران را برای پاریس گرفت. نجمه خدمتی با 623.9 امتیاز هفتاد و پنجم شد و الهه احمدی با 623.8 امتیاز هفتاد و هفتم.

سیدحسین و ارسلان
سهمیه‌های بزرگسال تیم امید
تیم فوتبال امید ایران برای برگزاری دو رقابت مهم آماده می‌شود. شاگردان رضا عنایتی برای رسیدن به المپیک 2024 پاریس، در اولین گام مرحله مقدماتی، باید در ازبکستان به میدان بروند و سپس در بازی‌های آسیایی هانگژو با رقبای خود روبه‌رو شوند که در آن با تیم‌های مغولستان، عربستان و ویتنام هم‌گروه هستند. طبق قوانین، تیم‌های امید قادر به استفاده از سه بازیکن بزرگسال نیز به عنوان یار کمکی هستند و سرمربی تیم ملی بازیکنانی را زیر نظر دارد. طبق اطلاعات به دست آمده، سیدحسین حسینی و امیرارسلان مطهری نفراتی هستند که عنایتی به عنوان سهمیه بزرگسال مدنظر قرار داده و نام آنها توسط  فدراسیون فوتبال رجیستر شده است. علاوه‌بر این، امید حامدی‌فر، علیرضا رضایی، محمدرضا خالدآبادی، سامان تورانیان و آریا برزگر نیز دیگر بازیکنان زیر 23سال استقلال هستند که نام‌شان به فدراسیون فوتبال تحویل داده شده است. این در شرایطی است که سرمربی استقلال در نشست خبری خود به این اشاره کرد که تعداد زیادی از بازیکنان تیمش قرار است به اردوی تیم ملی فراخوانده شوند و برای همین با کنایه از خبرنگاران خواست به تمرین بیایند و با استقلالی‌ها فوتبال بازی کنند!


واکنش مجیدی بعد از شکست از شارجه
هفته نخست فصل جدید لیگ امارات جمعه شب برگزار شد و تیم اتحاد کلباء که هدایت آن بر عهده فرهاد مجیدی است از شارجه رقیب آسیایی تراکتور میزبانی کرد و 4-3 شکست خورد. در شرایطی که مهدی قایدی گل سوم اتحاد کلبا را به ثمر رسانده بود، تیم شارجه موفق شد 2 گل دیگر به ثمر برساند و با نتیجه 4-3 در این دیدار به پیروزی برسد. قایدی به‌طور کامل در ترکیب تیمش حضور داشت. مجیدی در نشست خبری این بازی گفت: «بازی بسیاری خوبی بود. هر دو تیم موقعیت‌های خوبی ایجاد کردند. وقتی نتیجه 3 بر 2 به سود ما بود می‌توانستیم گل چهارم را بزنیم ولی این اتفاق نیفتاد. شارجه از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کرد اما ما نتوانستم استفاده کنیم. بعد از مصدومیت سالم و عبدالسلام مجبور شدیم دو بازیکن را تعویض کنیم. مصدومیت این دو بازیکن باعث شد تا روند تیم ما دچار مشکل شود. به نظرم مستحق شکست نبودیم ولی به تیم شارجه تبریک می‌گویم.»


جلسه درویش با رئیس خصوصی‌سازی
از زمانی که حسین قربان‌زاده از سازمان خصوصی‌سازی رفت و مالک رحمتی به عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی منصوب شد، جلسه‌ای بین مدیران باشگاه پرسپولیس و رئیس جدید خصوصی‌سازی برگزار نشده بود و همین موضوع مشکلات فراوانی را از نظر مالی برای سرخپوشان ایجاد کرده است. درنهایت صبح دیروز مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به دیدار مالک رحمتی رفت و جلسه‌ای را با رئیس سازمان خصوصی‌سازی برگزار کرد. در این جلسه مدیرعامل پرسپولیس درخواست کرد سازمان خصوصی‌سازی با آزادسازی ۱۸۰ میلیارد از پول فروش 10 درصد سهام باشگاه در بورس، موافقت کند و مثل باشگاه استقلال به باشگاه پرسپولیس نیز برای برداشت این پول امکان دسترسی دهد تا بخشی از مشکلات مالی باشگاه حل شود. اما تأکید رئیس سازمان خصوصی‌سازی این بود تنها در صورتی با آزادسازی این مبلغ موافقت می‌شود که باشگاه پرسپولیس پروژه سرمایه‌گذاری [مدنظر خود] را معرفی کند. طبق اعلام حسین شهریاری رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، برخلاف حسین قربان‌زاده، رئیس جدید خصوصی‌سازی تمایل چندانی به ورود به ورزش و فوتبال و کل این قضایا نشان نمی‌دهد و با این سلیقه مشخص نیست دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که 10 درصد سهام‌شان به فروش رسیده، چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی