صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

هفته دوم لیگ برتر، هفته اوج و فرود گلرها

پرسپولیس رکورددار شد

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار

اشتباه حسین پورحمیدی در خروج از دروازه در دقیقه 42 بازی تراکتور برابر پرسپولیس نقطه عطف مهم‌ترین بازی هفته دوم لیگ برتر بود که باعث شد سعید صادقی دروازه او را باز کند و پرسپولیس را به دومین بردش در لیگ بیست و سوم برساند. با این پیروزی شاگردان یحیی گل‌محمدی، پرسپولیس با ۹ برد متوالی به رکورد ثبت شده 9 برد متوالی در لیگ برتر که پیش از این به شکل مشترک در اختیار پرسپولیس دنیزلی و قطبی و سپاهان حسین فرکی قرار داشت، رسید و حالا این فرصت را دارد تا با پیروزی مقابل ذوب‌آهن در هفته سوم لیگ برتر به دهمین برد متوالی در لیگ برتر برسد و به تنهایی صاحب این عنوان و این رکورد باشد. سرخپوشان پایتخت پس از شکست در هفته بیست و سوم لیگ بیست و دوم که 20 اسفند سال گذشته مقابل سپاهان رقم خورد، در همه دیدارهای خود در لیگ برتر و جام حذفی به پیروزی رسیده‌اند تا مجموع بردهای پیاپی‌شان به عدد ۱۲ برسد. پرسپولیس با این ۱۲ برد، به رکورد سال ۱۳۶۹ خود نیز رسید که در هفت بازی جام باشگاه‌های تهران، سه بازی جام حذفی و دو بازی جام باشگاه‌های آسیا به پیروزی دست یافت. همچنین نکته‌ای که درباره سرمربی پرسپولیس وجود دارد این است که گل‌محمدی 9 بار به عنوان سرمربی رودرروی تراکتور قرار گرفته که هفت‌بار برنده شده و دو بار هم شکست خورده است. پیروزی‌ای که این‌بار باعث شد پاکو خمز هم دومین باخت خود برابر یحیی را تجربه کند و هم شاهد دومین شکست تیمش در این فصل باشد.

حضور خانم‌ها در دو بازی لیگ
به غیر از پورحمیدی، برادر او حسن پورحمیدی که دروازه‌بان استقلال خوزستان است هم دچار اشتباه شد که روی تخمین محل فرود سانتر اکبرپور اشتباه کرد و دروازه‌اش باز شد تا آلومینیوم به پیروزی 1-0 برسد و اولین بردش را جشن بگیرد. در این بازی، تماشاگران خانم در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک حضور پیدا کرده بودند و بازی را از نزدیک تماشا کردند. به غیر از این بازی، تماشاگران خانم در دیدار شمس آذر و هوادار هم که در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار شد، حضور داشتند و به تشویق تیم‌ها پرداختند. مسابقه‌ای که با نتیجه 2-1 به سود شاگردان محمود فکری به پایان رسید و در مقابل شاگردان سعید دقیقی نیز با امتیاز منفی پنج باقی ماندند.

بردی برای صدرنشینی و آقای گلی
این هفته دربی اصفهان هم برگزار شد و با نتیجه 2-0 به سود سپاهان به پایان رسید. شاگردان ژوزه مورایس با این برد، توانستند شش امتیازی شوند و صدر جدول را با تفاضل گل بهتر، از آن خود کنند. گل‌های زردپوشان اصفهانی را در این مسابقه، شهریار مغانلو و رضا اسدی به ثمر رساندند که باعث شد این دو بازیکن دوگله شوند و در صدر جدول گلزنان برتر لیگ قرار بگیرند. گلی که اسدی وارد دروازه ذوب‌آهن کرد، صدمین گلی بود که سپاهان از روی نقطه پنالتی در ادوار لیگ برتر زده است که باعث شده این تیم در این آیتم، صدرنشین باشد.

هواداران مقابل علیمنصور
دیگر بازی بین تیم‌های هم استانی این هفته، بین تیم‌های خوزستانی فولاد و صنعت نفت برگزار شد که با نتیجه 2-1 به سود شاگردان عبدالله ویسی به پایان رسید تا برزیلی‌ها به برد خارج از خانه ارزشمندی دست پیدا کنند. نتیجه‌ای که باعث شد تا باز هم حاشیه‌هایی برای علیرضا منصوریان به وجود بیاید و سرمربی فولاد مورد انتقاد هواداران این تیم قرار گرفت. ضمن اینکه او از هواداران صنعت نفت که در لیگ بیست و یکم سرمربی تیم‌شان بود هم به‌خاطر بی‌احترامی به او گلایه کرد و گفت برد را به آنها تبریک نمی‌گوید! با این حال، علیمنصور با دو باخت پیاپی اوضاع خوبی در اهواز ندارد و باید دید وضعیتش به چه صورت پیش می‌رود.

برد استقلال با حسینی و مرادمند
در آخرین بازی این هفته هم، استقلال 1-0 ملوان را شکست داد تا این تیم هم مانند سپاهان و پرسپولیس شش امتیازی شود. آن هم در دیداری که سید حسین حسینی یکی از ستاره‌های اصلی مسابقه بود و با پنالتی که در ابتدای بازی از ملوانی‌ها گرفت، تیمش را در بازی حفظ کرد. تک‌گل شاگردان جواد نکونام را در این دیدار، محمد حسین مرادمند به ثمر رساند. مدافع وسطی که آمار جالبی را در ترکیب استقلال در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسانده است. این بازیکن در هفت بازی امسال، چهار گل زده و دو پاس‌ گل هم داده است تا تأثیر حضورش در ترکیب آبی‌پوشان را نشان دهد. مرادمند همچنین با این گل، نهصد و نود و نهمین گل استقلال در تاریخ لیگ برتر را به ثمر رساند.

کمتر شدن گل‌های زده
در بازی‌های این هفته شش مسابقه آن برنده داشت و دو بازی هم به تساوی انجامید. یکی دیدار مس رفسنجان و نساجی که 1-1 شد و دیگری بازی پیکان و گل‌گهر که گلی در بر نداشت. در بازی‌های هفته دوم، 13 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد که پنج گل از جمع گل‌های زده شده در هفته اول کمتر بود و میانگین 1.625 گل زده در هر بازی را به ثبت رساند. در بازی‌های این هفته که اشتباه یا تأثیرگذاری گلرها در نتیجه‌گیری گلرها زیاد به چشم آمد، علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی و محمدرضا اخباری توانستند دومین کلین شیت‌شان را در این فصل به ثبت برسانند.

جستجو
آرشیو تاریخی